یکشنبه, 19 شهریور 1396 - 15:09

آمیخته پیشبرد فروش

آمیخته پیشبرد فروش (Promotional Mix) مجموعه روش هایی است که می تواند در تعقیب هدف های ارتباطی و هدف های فروش، مشتری احتمالی را نسبت به کالا یا خدمت یا بنگاه اقتصادی آگاه و در او تمایل به مصرف ایجاد کرده و درنهایت با تمرکز بر تمایزها و ایجاد ترجیح در مصرف کننده، موجب انتخاب و خرید شود.

به گزارش هورموند، آمیخته پیشبرد فروش شامل موارد زیر است.

۱- تبلیغات رسانه ای   (Media Advertising)

ارائه غیرشخصی و معرفی محصولات و خدمات و ایده ها به وسیله یک عامل شناخته شده و مسئول مانند آژانس یا مجری تبلیغات در قبال پرداخت هزینه آن.

۲- پیشبرد و ترویج فروش  (Sales Promotion)

ترویج و توسعه فروش از طریق ایجاد محرک ها و انگیزه ها در کوتاه مدت برای فروش محصولات.

۳- روابط عمومی  (Public Relations)

هر عملی که با ایجاد تقاضا به کمک ارائه و انتشار اخبار مناسب و شایان توجه یا دستکاری در روحیات و عواطف مخاطب و با کمترین هزینه نظر مثبت او را نسبت به کالا یا خدمات یا بنگاه جلب کند.

۴- فروش حضوری  (Personal Selling)

فروش شخصی یا فروش حضوری به معنی ارائه اطلاعات و معرفی و نشان دادن کالا در نمایشگاه ها و فروشگاه ها به وسیله فروشندگان متخصص یا ایجاد جلسات فروش و مصاحبه ها به گونه ای زنده و رودررو و تعاملی است.

5- بازاریابی مستقیم  (Direct Marketing)

مجموعه عملیات فروش پستی، فروش تلفنی، فروش اینترنتی و فروش از طریق SMS است.

نکته مهمی که باید توجه داشت اینکه اجرای همزمان و هماهنگ پنج عامل فوق در ترکیب متناسب با آمیخته بازاریابی ۴Ps، ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) نامیده می شود. درصورتی که IMC به درستی برنامه ریزی و اجرا شود، ایجاد سینرژی و هم افزایی خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز