چهارشنبه, 15 شهریور 1396 - 14:47

ارائه راهکار بازاریابی برای مواقعی که تبلیغات جدید ندارید

همه شرکت ها و برندها پس از مدتی که روش های مختلف تبلیغاتی را به کار بردند، معمولا چیز نو و جدیدی برای تبلیغ کردن ندارند.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، در این مواقع بهترین راهکار بازاریابی چیست؟ آیا می توان به تبلیغاتی که در گذشته انجام شده است، اکتفا کرد و دیگر به دنبال فروش بود تا بازاریابی و تبلیغات؟ قطعا این روش درستی نیست. هر شرکتی پس از مدتی از تبلیغاتش در صورتی که چیز جدیدی نداشته باشد به حالت رکود می رسد و نمی تواند جذابیت های بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کند، در نتیجه بازار قبلی خود را نیز از دست می دهد. پس بهتر است برای مواقعی که چیزی برای تبلیغات ندارید، راه حلی داشته باشید. بهترین راه حل برای این گونه مواقع استفاده از قرعه کشی ها و جوایز است.

حتما فروشگاه ها، شرکت ها و تولیدکننده های زیادی را می شناسید که به همراه فروش کالای خود از امتیازاتی مانند قرعه کشی و جایزه های همراه آن استفاده می کنند. غالبا شرکت ها زمانی که فرآیند تبلیغات را پشت سر گذاشتند برای اینکه به حالت رکود و بدون جنبه جذاب برای مشتریان در نیایند سعی می کنند از روش قرعه کشی برای جذب مشتریان و بازاریابی استفاده کنند.

برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها هنوز هم از جمله ابزارهای بازاریابی قوی و تأثیر گذار هستند. حتی اگر شما توانایی انجام قرعه کشی و برگزاری مسابقاتی با جوایز چند میلیونی ندارید، باز هم برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها در سطح کوچک نیز بی اهمیت و بی فایده نیست. برگزاری مسابقه ها و قرعه کشی ها می تواند به اشکال زیر باشد.

1- بسته بندی کردن جایزه

در این قرعه کشی ها جوایزی به صورت مستقیم و با تهیه کالا به دست مشتریان می رسد. حتما تاکنون محصولاتی را خریداری کرده اید که داخل بسته آنها جوایز کوچکی قرار داده باشند. به عنوان مثال ممکن است یک شرکت تولید و بسته بندی چای برای اینکه بازار خوبی را برای محصول خود پیدا کند یا مشتریان و مخاطبان را به خرید محصول خود ترغیب کند، روی بسته درج می کند این محصول حاوی جایزه است.

مشتریان نیز با دیدن این برچسب مشتاق خرید این محصول می شوند و انگیزه کافی برای تهیه آن دارند. آنها مشتاقند بدانند در بسته ای که خریداری می کنند چه جایزه ای قرار داده شده است. ممکن است این جایزه یک وسیله کوچک آشپزخانه مانند یک عدد لیوان، یک عدد قوی چینی بسیار کوچک، یک عدد قاشق یا چنگال باشد. حتی اگر جایزه تا این اندازه نیز کوچک باشد ولی با توجه به نوع کالایی که شما قصد فروش آن را دارید می تواند برای مشتریان جذاب باشد.

2- مطابقت اعداد

در این نوع از قرعه کشی ها و جایزه ها معمولا در قسمت بیرونی یا داخلی محصولی که شما خریداری می کنید یک عددی درج شده و در صورتی که این عدد با عددی که در دست فروشنده است مطابقت داشته باشد شما برنده هستید و جایزه ای را دریافت می کنید.

3- جمع آوری چند کارت یا عدد هدیه

گاهی ممکن است استفاده از جوایز و قرعه کشی ها به این نحو باشد که شما باید چندین مورد از این کالا را خریداری کنید تا به تعداد لازم از یک کارت داشته باشید و در این صورت می توانید مجددا به صورت رایگان از این فروشگاه خرید کنید.

4- مسابقه های برگزار شده در داخل فروشگاه

گاهی ممکن است فروشگاه ها و شرکت ها از هیچ یک از موارد بالایی استفاده نکنند و برای اینکه بتوانند مشتریان بیشتری را به محل فروش خود بکشانند و با این یک تیر فرصت ارائه و نمایش سایر کالاهای خود را نیز داشته باشند، ممکن است مسابقاتی را در داخل فروشگاه برگزار کنند و افرادی که برای بازدید و خرید به آنجا رفته اند برای اینکه بتوانند جایزه ای دریافت کنند، می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

5- جایزه های اصلی و فرعی

یکی از راه های تعیین جوایز و قرعه کشی برای مشتریان این است که شما تعدادی جایزه فرعی در نظر بگیرید که مشتریان می توانند به تعداد خریدی که دارند آنها را دریافت کنند و همچنین یک یا چند جایزه اصلی هم در نظر داشته باشید که در صورتی که مشتریان خریدهای بیشتری داشته باشند می توانند در این مسابقات و قرعه کشی ها نیز شرکت کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز