چهارشنبه, 15 شهریور 1396 - 14:40

واقعیت هایی درباره تبلیغات آنلاین

در عصر دیجیتال، راه اندازی کمپین تبلیغات آنلاین موفق برای کسب وکارهای کوچک ضروری است. کسب وکارهای کوچک برای یافتن مشتریان جدید و کسب موفقیت بیشتر نیاز به تبلیغات آنلاین دارند. برای تبلیغات آنلاین گزینه های مختلفی پیش روی شماست؛ رسانه های پولی، پرداخت در ازای هر کلیک(PPC)، نمایش آنلاین، پرداخت برای قرار گرفتن در نتایج جست وجوها، استفاده از اپلیکیشن ها و...  

به گزارش سایت chetor، مشاوران تبلیغاتی می توانند به شما در برنامه ریزی تبلیغات آنلاین مؤثر کمک کنند. مثلا در بهینه سازی سایت و جست وجو(SEO)، فعالیت های ترویج از طریق ایمیل یا بازاریابی شبکه های اجتماعی. پس در پاسخ به اینکه تبلیغات آنلاین چیست، می توان گزینه های متعددی را برشمرد و هر یک را به عنوان ابزاری در جهت کمک به تبلیغات آنلاین مطرح کرد.

روزگار چاپ آگهی های تبلیغاتی در روزنامه ها دیگر به سر آمده است. این روزها همه راه ها به وب و شبکه های جهانی و اجتماعی ختم می شود. بعد از مدت ها تبلیغات آنلاین، گوی رقابت را از دستان تبلیغات سنتی ربوده اند و این روند در آینده بیش از پیش خواهد شد. دستگاه های ضبط تصویر دیجیتالی، آی پادها و… جایگزین ابزارهای سنتی همچون رادیو و تلویزیون و… شده اند. این روزها دیگر همه اخبار را از طریق گوشی های هوشمند خود پیگیری می کنند. به گزارش فوربز(Forbes)، در آینده ای نزدیک تبلیغات سنتی به کلی از دنیای تبلیغات رخت برمی بندند. با ما همراه باشید تا بهتر به این پرسش که تبلیغات آنلاین چیست، پاسخ بدهیم.

به طور کلی دو نوع تبلیغات آنلاین وجود دارد؛ تبلیغات از طریق نمایش در جست وجوی کاربران و تبلیغات از طریق نمایش در بسترهای مختلف آنلاین. تبلیغات در جست وجو به موتورهای جست وجویی چون گوگل اجازه می دهد تا بنا بر موضوع، محتوا یا کلمات کلیدی جست وجوشده در گوگل تبلیغات شما را با وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف تطبیق دهد.

مطمئنا در این روش از تبلیغات آنلاین، مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصول یا خدمتی در حوزه کسب وکار شما هستند، در مسیر جست وجوی خود با شما آشنا خواهند شد. تبلیغات نمایشی نیز شامل تصاویر یا ویدئوهایی هستند که پیام کسب وکار شما را به بازدیدگنندگان وب سایت منتقل می کنند.

تبلیغات آنلاین چطور به کسب وکارهای کوچک شما کمک می کنند؟

این روزها، همه اوقات خود را با گوشی های هوشمند یا رایانه خود می گذرانند. پس هیچ جای تعجبی نیست که اهمیت تبلیغات آنلاین به شدت گسترده و مهم شده و در کسب وکارهای کوچک، این شیوه تبلیغاتی به نخستین گزینه بدل شده است. یکی از دلالیل اصلی رونق گرفتن این شیوه تبلیغاتی به امکان اشتراک گذاری کاربران باز می گردد. کاربران خیلی ساده می توانند نتایج جست وجو و مطالب دلخواه خود را با خانواده و دوستان خود سهیم شوند.

پس تبلیغات درست شما در سطح وب و موتورهای جست وجو، نه تنها باعث جذب بازدیدکننده یا مشتری بالقوه می شود، بلکه امکان بازدید تعداد زیادی از دوستان و آشنایان آنها را نیز فراهم می کند و به دایره شبکه های اجتماعی آنها نیز وارد می شود.

انواع مختلف تبلیغات آنلاین چیست؟

انواع گوناگونی از تبلیغات آنلاین وجود دارد، اما مشهورترین آنها به این ترتیب است؛ نمایش در سایت، پرداخت در ازای هر کلیک، تبلیغات پرچمی  (بنری)، شبکه های اجتماعی با پرداخت هزینه  (فیس بوک، توییتر) و تبلیغات اپلیکیشن ها و گوگل ادوردز(Googleadwords). درادامه به هر یک از این موارد می پردازیم.

1- تبلیغات در جست وجوها با پرداخت هزینه

این روش بسیار مؤثر است. وقتی کاربران در حال جستجوی محصول یا خدمتی مشخص هستند، آگهی شما در نتایج جست وجوی آنها پدیدار می شود. در این روش شما با توجه به کلمات کلیدی مورد جست وجوی کاربران، در نتایج، دیده خواهید شد و موتورهای جست وجو با توجه به کلمه کلیدی مذکور، کاربران را به سمت صفحه و وب سایت شما هدایت خواهند کرد. براساس آمارها، در هر ثانیه، ۲.۳میلیون جست وجو در گوگل صورت می گیرد و بیشتر نتایج دربرگیرنده تبلیغات و آگهی های موجود در گوگل هستند.

2- پرداخت در ازای هر کلیک

این روش نیز بسیار متداول و مؤثر است و از طریق آن، ترافیک مورد نظرتان مستقیما به سمت وب سایت کسب وکار شما هدایت می شود. هر کسب وکاری می تواند از قرارگرفتن در نتایج جست وجوی موتورها نیز بهره بگیرد یعنی به کمک حمایت موتورهای جست وجو، براساس کلمات و عبارات کلیدی خود و تطبیق آنها با کلمات و عبارات مورد جست وجو در نتایج مورد انتظار کاربران ظاهر شود.

برای مثال، اگر واژه «حسابدار» مورد جست وجوی کاربری واقع بشود و بعد از اینکه موتور جست وجو آگهی شما را در این باره در اختیار کاربر قرار بدهد و او بر این آگهی کلیک کند و وارد سایت شما شود، شما به موتور جست وجو هزینه این حمایت را پرداخت خواهید کرد. فراموش نکنید که پرداخت در ازای این حمایت تنها در صورتی رخ می دهد که کاربران به آگهی ظاهرشده شما وارد شوند و از آن بازدید کنند.

برای ایجاد و مدیریت کمپین های پرداخت در ازای هر کلیک، تلاش زیادی لازم است. باید کلمات کلیدی با دقت و صحیح انتخاب شوند، کلمات کلیدی منتخب در گروه های تبلیغات و آگهی دسته بندی و با صفحات مناسبی هماهنگ و منطبق شوند. اگر برنامه ریزی این کمپین ها درست و هوشمندانه صورت گیرد، هزینه کمتری نیز صرف خواهد شد.

3- تبلیغات پرچمی یا بنر

این نوع تبلیغات آنلاین مبتنی بر تصاویر هستند. شیوه کار به این صورت است که کادری مستطیل  شکل، در قسمت فوقانی یا گوشه های چپ و راست صفحات وب سایت نمایان می شود. در این روش ، هاست یا میزبان صفحه وب سایت بنابر تعداد بازدیدکنندگان، تعداد کلیک ها بر بنر تبلیغاتی و رجوع به صفحه کسب وکار شما و خرید از آن، دستمزد دریافت خواهند کرد.

تعداد بازدیدها وقتی به حساب می آید که صرفا ورود به وب سایت صورت بگیرد و تعداد کلیک ها و پرداخت در ازای هر کلیک، وقتی محاسبه می شود که کاربران مختلف به وب سایت رجوع و محتوای شما را به طور جدی بررسی و بازدید کنند. اگر بازدید کاربر و بررسی هایش منجر به خرید شود نیز این عمل را خرید در ازای هر کلیک می گویند.

4- تبلیغات در شبکه های اجتماعی با دریافت هزینه

این گروه از تبلیغات، در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییتر یا فیس بوک دیده می شوند. مهم ترین ویژگی این نوع تبلیغات آنلاین، امکان هدف گیری مخاطبان خاص و موردنظر شماست. شناسایی کاربران خاص از طریق صفحاتی که پیگیری می کنند و اخباری که می خوانند میسر می شود و درنتیجه، ترافیک سایت شما افزایش می یابد. با افزایش میزان ترافیک، مشتریان بیشتری نیز به سوی کسب و کار شما جذب می شوند.

براساس آمارها و تحقیقات، این روزها تبلیغات در سطح شبکه های اجتماعی بسیار موردتوجه قرار گرفته است و در تلفیق با سایر تبلیغات آنلاین و آفلاین استفاده می شود. براساس پژوهشی که از سوی سوشیال مدیا اگزماینر  (Social media examiner) صورت گرفته است، ۶۶درصد از تبلیغات، تبلیغات در فضای مجازی و سایر روش های آنلاین هستند. در این مطالعه مشخص شد که تبلیغات نمایشی در سطح وب، ویدئوهای آنلاین و موبایل نیز برای تبلیغات آنلاین مورد استقبال و توجه هستند و برخی نیز از تبلیغات غیررایگان شبکه های اجتماعی در کنار سایر انواع تبلیغات آفلاین استفاده می کنند.

بعضی از نمونه های موفق تبلیغات در شبکه های اجتماعی تنها در طول سه روز حدود ۵۴ درصد، یعنی معادل ۳۵ میلیون نفر را با کمپین خود همراه کرده اند و همه این توفیقات تنها از طریق انتشار ویدئو در سطح فیس بوک صورت گرفته است.

5- تبلیغات از طریق اپلیکیشن ها

این روش بسیار مؤثر است و در آن از انواع روش های دیگر مانند ویدئوها و تبلیغات تصویری نیز برای نمایش در اپلیکیشن ها استفاده می شود. اپلیکیشن ها از موقعیت مکانی کاربران کمک می گیرند و برای پیگیری و ردیابی مشتری هدف از آن استفاده می کنند. این روزها ما در دنیای تلفن های همراه زندگی می کنیم، پس درنظر گرفتن تبلیغات آنلاین از طریق اپلیکیشن ها ضروری است.

آمارها حاکی از آن است که ۲بیلیون نفر کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد که ۲۰۰ میلیون نفر از آنها آمریکایی هستند و نیمی از کاربران دستگاه های تلفن همراه هوشمند از این وسیله برای خریدهای آنلاین استفاده می کنند.

6- تبلیغات از طریق نمایش

این تبلیغات همان کادرها و جعبه هایی هستند که در صفحات وب مشاهده می شوند و حاوی متن، تصاویر گرافیکی، ویدئو یا محتوای صوتی هستند. این نوع از تبلیغات را نیز می توان همچون بنرها در حاشیه صفحات یا قسمت فوقانی آنها ملاحظه کرد. در ابتدا محتوای تبلیغات با سایتی که در آن قرار می گرفت مشابهتی نداشت، اما اخیرا این هماهنگی بسیار بیشتر شده است و مخاطب با دقت بیشتری هدف گیری می شود. گوگل ادوردز و آمازون با معرفی سایت های گوناگون، از جمله بزرگ ترین شبکه ها برای پیشنهاد کسب وکارهای مختلف هستند.

7- گوگل ادوردز  (Adwords)

طی برنامه تبلیغاتی پرداخت در ازای هر کلیک، گوگل ادوردز، با تطبیق کلمه کلیدی موردنظر شما درباره محصول یا خدمت تان با کلیدواژه های کاربران در سایتی به خصوص، وارد عمل می شود و اطلاعات لازم را در اختیار کاربر در حال جست وجو قرار می دهد. کارشناسان تبلیغات روی این کلمات کلیدی کار می کنند و در ازای هر کلیک به سایت میزبان خود هزینه می پردازند.

موفقیت تبلیغات شما در میان تبلیغات متنوع و پرتعدادی که موتور جست وجوی گوگل به کاربران ارائه می کند به کیفیت، ارتباط کلمات کلیدی و موضوع کمپین تبلیغاتی با کلیدواژه های مورد جست وجو وابسته است. در نتیجه آگهی شما به وسیله کسانی دیده می شود که به دقت در جست وجوی چیزی هستند که ارائه می کنید.

کلمات کلیدی و اهمیت آنها در تبلیغات پرداخت در ازای هر کلیک  (PPC) چیست؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش مهم و تعیین کننده ای در موفقیت کمپین های مبتنی بر PPC دارند. شناخت واژگانی که کاربران در جست وجوی خود لحاظ می کنند و استفاده از آنها در انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است. برای استفاده از این نوع تبلیغات باید واژگان مورد استفاده کاربران در هر موضوعی پیش بینی شود.

اگر بدانید مشتریان برای یافتن محصولات و خدماتی که شما ارائه می کنید چه عبارات و واژه هایی را در جعبه جست وجو به کار می برند، به سادگی می توانید در نتایج موردنظر آنها ظاهر بشوید. کلمات کلیدی مورد نظر شما باید با کسب وکارتان مرتبط باشند. استفاده از واژه ها و عبارات معادل و هم خانواده نیز راهی به سوی حضور هرچه بیشتر شما باز می کنند. گوگل نیز ظرفیت های یافتن و جست وجو برای تطبیق واژه های متنوع و مرتبط با هم را در خود توسعه داده است.

برای نمونه اگر شما در وب سایت خود کفش می فروشید، باید در انتخاب کلمات کلیدی خود از واژگان و عبارات مرتبطی مانند کفش کتانی، کفش پیاده روی، کفش مخصوص دویدن و…بهره بگیرید.

شیوه پرداخت هزینه آگهی های آنلاین چگونه است؟

سه روش اصلی پرداخت برای آگهی های آنلاین به این صورت است: پرداخت در ازای هر کلیک (PPC) ، پرداخت در ازای هر هزار مشاهده  (CPM)  و هزینه ثابت.

۱. پرداخت در ازای هر کلیک CPC

هر بار که کاربری از آگهی تبلیغاتی دیدن کند، به میزبان آن تبلیغ و به عبارت دیگر تبلیغاتچی آن هزینه ای پرداخت می شود. به همین دلیل به این شیوه از تبلیغات، تبلیغات مبتنی بر عملکرد نیز گفته می شود و درواقع تنها در ازای کسب نتیجه، هزینه آگهی داده می شود. این روش در تبلیغات جست وجوی پولی مورداستفاده است.

۲. پرداخت در ازای هر هزار مشاهده CPM

این روش بیشتر در تبلیغات نمایشی کاربرد دارد. مثلا اگر وب سایتی ۱۰۰ دلار برای آگهی خود می پردازد، تبلیغاتچی این ۱۰۰ دلار را برای ۱۰۰۰ بازدیدی که از سایت مربوطه صورت خواهد گرفت، دریافت کرده است. در این روش پرداخت مبتنی بر عملکرد و نتیجه نهایی نیست. با این وجود می توان با پیگیری بازدیدهای صورت گرفته از جانب کاربران به اطلاعات خوبی دست یافت.

۳. هزینه ثابت

در این روش، در ازای تبلیغاتی که صورت می گیرد، در مدت زمانی خاص هزینه ای از قبل تعیین شده پرداخت می شود و مهم نیست که آگهی چند بار دیده یا روی آن کلیک شده است. در این روش طرف حساب شما می تواند تنها یک وب سایت باشد یا واسطه ای که با ارتباط با وب سایت های گوناگون آگهی را در آنها انتشار می دهد. گوگل ادووردز و مایکروسافت ادسنتر  (Microsoft adcenter) از نمونه های معروف این وب سایت ها هستند.

عملکرد تبلیغات جست وجوی پولی چگونه است؟

تمام روش های پولی که در قسمت قبل ذکر شد بخشی از بازاریابی موتورهای جست وجو یا SEM هستند. کسب وکارهای گوناگون حاضرند برای قرار گرفتن نام و مشخصات خود در فهرست نتایج جست وجوها هزینه پرداخت کنند. آنها مایل هستند با حضور گسترده خود، با کلمات کلیدی مختلفی که در اینترنت جست وجو می شود، هماهنگی و تطبیق داشته باشند.

در این روش چنانچه کاربری برای مثال به دنبال دندانپزشک بگردد، تطبیق کلماتی که او در جست وجوی خود به کار می گیرد و کلمات کلیدی منتخب شما در آگهی تان او را به سوی صفحه شما هدایت می کند. با این روش می توان بهتر از روش تبلیغات نمایشی با هدف کلیک کردن کاربران روی بنرها و... مشتریان را به سمت کسب وکار خود سوق داد.
دو روش برای هدف گیری مخاطبان با کمک فناوری وجود دارد: تبلیغات رفتاری و متنی.

۱. تبلیغات رفتاری

در این روش بنابر اطلاعات مختلفی که از کاربران در دسترس است، می توان آنها را به سوی نتایج دلخواه هدایت کرد. با بررسی صفحات بازدیدشده از سوی مخاطب، پیوندهای منتخب او و ورود به آنها، مدت زمان سپری شده در هر سایت و واژگان و عبارت هایی که جست وجو کرده است، اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می گیرد. البته این امکان جدید گوگل از بعد نقض حریم خصوصی تا حدودی بحث برانگیز شده است.

۲. تبلیغات متنی

بازدیدکنندگان هدف در این روش براساس کلمات کلیدی انتخاب می شوند. سیستم تبلیغاتی با اسکن و تصویربرداری از وب سایت، کلمات کلیدی را می یابد و آگهی را با صفحات مرتبط تطبیق می دهد.

۳. تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

با درنظر گرفتن عناصر جمعیت شناختی مانند: سن، جنسیت، درآمد، وضعیت تأهل و سطح تحصیلات و... می توان مخاطبان هدف را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر شناسایی کرد. در نظر گرفتن عناصر جمعیت شناختی در کنار شناسایی ترجیحات آنها در جست وجو و رفتار اجتماعی شان منجر به «بازاریابی هویتی» می گردد که به کمک آن می توان مشتریان بالقوه را شناخت. کاربران مختلف درواقع از طریق صفحات و افرادی که پیگیری می کنند، اخباری که می خوانند و آنچه خریداری می کنند پیگیری و بررسی می شوند.

نمونه های موفق در کمپین های تبلیغاتی

کمپین های موفق تبلیغاتی، از شبکه های اجتماعی، ارائه کوپن ها و تخفیفات یا کمک گوگل ادووردز بهره می گیرند. هر یک از این گزینه ها نقاط مثبتی برای خود دارند که با تکیه بر آن می توان موفقیت یک کمپین را تضمین کرد:

۱. کوپن ها

این ابزار تبلیغاتی دیگر منحصر به روزنامه ها یا برگه های تبلیغاتی نیست. کسب وکارهای مختلف از کوپن های آنلاین و دیجیتالی استفاده می کنند. این کوپن ها قابلیت انتقال به تلفن های هوشمند یا انتشار به شکل چاپ شده را نیز دارند.

۲. گوگل ادووردز

این روش یکی از متداول ترین ها در تبلیغات آنلاین امروزی است. وقتی کلمات کلیدی انتخاب شده از سوی شما با کلمات کلیدی جست وجوشده یکسان باشند، در نتایج جست وجوها ظاهر می شوید.

۳. شبکه های اجتماعی

در سال ۲۰۱۳، ۵.۱ بیلیون دلار صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی شده است و انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۴بیلیون دلار هم برسد. استقبال از تبلیغاتی که از طریق نرخ کلیک مورد سنجش واقع می شوند، در فیسبوک ۸ برابر سایر سایت ها و در تلفن های هوشمند ۹ برابر این نرخ در سایت های عادی است. میزان درگیرسازی مخاطب با تبلیغات، در تبلیغات توییتری یک تا ۳درصد بیشتر از تبلیغات بنری است.

۴. ویدئو

به گزارش فوربز، این روزها کسب وکارهای کوچک از ویدئوها برای معرفی کسب وکار خود بهره می گیرند. در این روش می توان راه جدیدی برای ارتباط و درگیرسازی مشتری بالقوه یافت. این ویدئوها می توانند به شکل آنلاین یا در گوشی های تلفن همراه منتشر شوند.

عناصر تبلیغات آنلاین

عناصر مختلفی در کمپین های تبلیغاتی وجود دارند:

۱. بازاریابی از طریق پست الکترونیک

بازاریابی پست الکترونیک یکی از عناصر رایج در کمپین های تبلیغاتی است. این روش در بعضی از موارد برای ارسال محتوای تبلیغاتی یا اطلاع رسانی استفاده می شود و در مواردی نیز برای تکمیل سایر بخش های کمپین از آن بهره گرفته می شود. بازاریابی از طریق پست الکترونیک می تواند انتخاب مناسبی برای تبلیغات امروز باشد.

۲. صفحات فرود

وقتی کاربری روی یک آگهی تبلیغاتی کلیک می کند، به صفحات فرود ارجاع داده می شود. درواقع کاربران از طریق موتورهای جستجو یا کمپین تبلیغاتی شما به این صفحات وارد می شوند. این صفحات به اقداماتی مانند خرید، مطالعه ی محتوا یا تکمیل درخواست و … می انجامند و مخاطبان بالقوه را هدف می گیرند.

۳. محتوای حمایت شده

این روش می تواند به شکل های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد. مانند رپرتاژ آگهی ها یا محتوای موجود در سایت مرتبط با موضوعی که قصد تبلیغش را دارید. از این نوع تبلیغات با عنوان تبلیغات بومی نیز یاد می شود که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر هم رواج دارند.

چگونه می توان ثمربخشی تبلیغات آنلاین را سنجید؟

باید بدانید که عملکرد کمپین تبلیغاتی تان به چه صورت است. با تجزیه وتحلیل می توان سنجش لازم را صورت داد. مثلا باید بدانید که مخاطبان چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند و با آن تعامل دارند. برای بررسی عملکرد کمپین های تبلیغاتی باید از سنجه های مختلف کمک بگیرید. درادامه به تعدادی از سنجه ها برای بررسی اوضاع و احوال کمپین های تبلیغاتی اشاره شده است:

۱. بازدید کلی

وب سایت شما باید مقصد اول مشتریان اصلی و بالقوه باشد. در این صورت می توانید با دیدی کلان روند کمپین خود را بررسی کنید. اگر میزان بازدیدهای وب سایت تان دچار افت شد، باید حتما سایر کانال های بازاریابی را بررسی کنید.

۲. نشست (session)

این سنجه که در تجزیه وتحلیل های گوگل موجود است، تعداد بازدیدکنندگان قدیمی و جدید وب سایت شما را نشان می دهد. این سنجه نشان می دهد که وب سایت شما تا چه اندازه کاربران را به بازگشت به سایت تشویق می کند و ثمربخشی کمپین تان را مشخص می نماید. گاهی اوقات برای بازگشت مخاطبان قبلی و جذب مخاطبان تازه لازم است که به عقب بازگردید و بنابر شرایط، تغییرات لازم را در محتوا یا ساختار وب سایت خود ایجاد کنید.

۳. ترافیک ویژه ی کانال

این سنجه به تفکیک ترافیک از نقطه ی شروع کمک می کند. و در کمپین های تبلیغاتی نقش مهمی ایفا می نماید؛ زیرا برخلاف بازدید کلی، تعداد بازدیدها در هر کانال را به طور مجزا بررسی می کند. ۴ کانال اصلی که باید موردتوجه قرار بگیرند، به این شرح هستند:

•  دایرکت: نشان دهنده ی تعداد افرادی است که مستقیما از سایت شما بازدید کرده اند.

•  ریفرال: نشان دهنده ی پیوندهای خارجی از سایر سایت ها به سایت شماست.

•  ارگانیک: نشان دهنده ی تعداد کاربرانی است که بعد از جستجو به سایت شما راه پیدا کرده اند.

•  سوشیال: نشان دهنده ی تعداد بازدیدکنندگانی است که از طریق شبکه های اجتماعی به سایت شما دست یافته اند. سوشیال برای سنجش میزان قدرت بهینه سازی سایت SEO، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و کمپین های سنتی بازاریابی و تبلیغات مفید است.

۴. نسبت نزدیکی فروش

موفقیت هر کسب وکار بیش از هر چیز به فروش وابسته است. تمام تلاش های شما در زمینه ی تبلیغات، بدون فروش مناسب به معنای شکست است. تعداد فروش خود را بر تعداد مشتریان بالقوه تقسیم کنید تا این نرخ را بیابید.

۵. ضریب بازگشت

ضریب بازگشت نشان از تعداد بازدیدکنندگانی دارد که بدون گشت وگذار در سایت شما، آن را ترک می کنند. یعنی کاربر بدون اینکه از قسمت های مختلف سایت شما و پیوندهای گوناگون آن دیدن کند، سایت را ترک می کند. هرچه ضریب بازگشت کمتر باشد بهتر است و SEO نیز افزایش می یابد.

۶. تبدیل کلی(Total conversion)

این سنجه یکی از مهم ترین سنجه ها برای بررسی سودآوری اقدامات کلی بازاریابی شماست. تبدیل را در قالب ها و شکل های مختلفی می توان تعریف کرد، مثلا پر کردن فرم یا بازدید از سایتی در زمینه ی تجارت الکترونیک، همه و همه در گستره ی این سنجه قرار می گیرند. اگر میزان تبدیل کلی یا توتال کانوِرژِن وب سایت شما پایین است باید علت را در مواردی همچون پیشنهادات ارائه شده ی ضعیف، طراحی نامناسب سایت و درآخر عدم علاقه ی کاربران به بازدید جست.

۷. نرخ نگهداشت مشتری

۴۱ درصد از درآمد فروش اینترنتی از طریق ۸ درصد از مشتریان صورت می گیرد. افزایش ۵ درصدی نرخ نگهداشت مشتری یعنی نگهداشت مشتریانی که به بازدید پرداخته اند و مجددا برای خرید به سایت مراجعه می کنند، باعث افزایش ۲۵ تا ۱۲۵ درصدی سود می شود. اگر چرخه ی خرید محصول شما طولانی است یا کسب و کارتان تنها بر محوریت یک بار فروش است یا فرایند خریدتان طولانی است، افزایش نرخ نگهداشت مشتری دشوارتر می شود.

تمام کسب و کارها باید با بررسی میزان بازگشت مشتریان، این نرخ مهم را بررسی کنند و پایین بودن آن را ضعفی جدی در محصول یا خدمتی که ارائه می کنند به حساب بیاورند.

آینده ی تبلیغات آنلاین چیست؟

استفاده از تبلیغات آنلاین برای کسب وکارهای کوچک امروزی تبدیل به ضرورت شده است. این روزها مردم بیش از گذشته برای خرید و آشنایی با محصولات و خدمات مختلف به اینترنت مراجعه می کنند پس حتما باید به تبلیغات آنلاین در کمپین های خود توجه بفرمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز