دوشنبه, 26 تیر 1396 - 08:38

موشن گرافیک، ابزاری در خدمت تبلیغات مدرن

همان طور که از اسم این مدیا مشخص است،  موشن گرافیک یعنی گرافیک ها و طراحی های متحرک. موشن گرافیک در واقع علم تلفیق ماهرانه صدا و تصویر گرافیکی است که در نهایت به ویدئوهای بسیار جذاب و دیدنی ختم می شود که این ویدئوها عمدتا مقاصد تبلیغاتی دارند.

موشن گرافیک ها بهتر است در زمانی بین 40 تا 50 ثانیه مفهوم خود را به مخاطب القا کنند زیرا طولانی بودن آنها باعث خسته شدن بیننده خواهد شد. همچنین باید در نظر داشت که مزیت استفاده از این نوع ویدئوها در واقع صرف هزینه های بسیار پایین نسبت به ساخت تیزر های رئال است.

این نوع ویدئوها پیام های تبلیغاتی متعددی را در مدت زمان کوتاهی به مخاطب می  رسانند.

هدف از به وجود آمدن این نوع مدیا اساسا ارائه آمار، ارقام و اطلاعات در یک زمان کوتاه بوده است و همان طور که عرض کردم در حال حاضر عمده موشن گرافیک هایی که در دنیا ساخته می شوند، اهداف تبلیغاتی را دنبال می کنند.

مدیای موشن گرافیک محدودیتی در پرداختن به موضوعات متفاوت ندارد و می تواند انواع مختلفی از موضوعات را دربر گیرد.

در کشور ایران از موشن گرافیک بیشتر به جهت تبلیغات کالا و خدمات استفاده می شود و استفاده از این مدیا برای ارائه آمار و اطلاعات چندان مرسوم نیست در حالی که همان طور که گفته شد این مدیا بیشتر برای ارائه آمار و اطلاعات در یک زمان محدود است. البته باید در نظر داشت این اتفاق چندان هم ناخوشایند نیست زیرا با ادامه این روند هر روزه شاهد گسترش علاقه مندی ها و رشد کسب و کارهایی در این حوزه هستیم.

موشن گرافیک با پایین بودن هزینه برای ساخت ویدئوها نسبت به تولید ویدئوهای رئال یا حتی انیمیشن ها به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه تر بوده،  تا جایی که این مزیت بزرگ ترین و پررنگ ترین نقطه قوت این مدیا محسوب می شود. در کشور ما نیز تب استفاده از این نوع ویدئوها داغ شده است و روز به روز هم به طرفداران این مدیا افزوده می شود.

ویدئوهای موشن گرافیک به دلیل رنگ و لعاب و زمان کوتاهی که برای انتشار آنها لازم است،  شدیدا مناسب شبکه های اجتماعی هستند.

نکته ای که حائز اهمیت است، ارتباط خوب کاربران این فضا با سبک محتوای تولید شده توسط این نوع مدیا است. گفتنی است محتوایی که به صورت موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی پربازدید منتشر می شود تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.  

این رسانه حدودا از دو سال گذشته با افزایش شناخت مردم و کسب و کارها نسبت به این نوع محتوا با استقبال خوبی مواجه شد و با شیب فزاینده ای که در پیش گرفته قطعا می تواند جایگزین سایر رسانه ها در تولید محتوا شود.

طوری که از سه سال گذشته تا به امروز تعداد شرکت هایی که در زمینه ساخت موشن گرافیک فعال هستند حدودا 10 برابر شده است. رسالت ما در متاکمپ تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن در فضاهای آنلاین، با هدف معرفی خدمات و محصولات کسب و کارهای مختلف است؛ امری که اصطلاحا تحت عنوان کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی شناخته می شود.

 از جایی که ارزشمند ترین نوع تولید محتوا ویدئو بوده و ارزشمند ترین نوع ویدئو هم موشن گرافیک محسوب می شود در متاکمپ، به عنوان معدود شرکت های پیشگام تولید این نوع محتواها تلاش کرده ایم گستره انواع تولیدات و سرویس های خود را افزایش دهیم؛ به گونه ای که در حال حاضر بیشترین سفارشاتی که به متاکمپ سپرده می شود مربوط به ساخت ویدئوهای موشن گرافیک است.

در متاکمپ کارشناسان برجسته و باتجربه ای در زمینه ساخت موشن گرافیک با احترام به سلیقه مخاطب در حال فعالیت هستند که این کارشناسان کار خود را با تولید محتوای با کیفیت،  ایده پردازی و نوشتن یک سناریوی تاثیرگذار تا تصویر سازی و استفاده از گویندگان حرفه ای دنبال می کنند.

مدیرعامل متاکمپ و کارشناس تبلیغات

در کشور ایران از موشن گرافیک بیشتر به جهت تبلیغات کالا و خدمات استفاده می شود و استفاده از این مدیا برای ارائه آمار و اطلاعات چندان مرسوم نیست در حالی که همان طور که گفته شد این مدیا بیشتر برای ارائه آمار و اطلاعات در یک زمان محدود است

دیدگاه‌ها  

0 #1 nader 1396-04-28 17:08
بسیار عالی
موفق باشی حامد عزیز
ارسال پاسخ

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073308-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز