یکشنبه, 17 مرداد 1395 - 10:45

مروری بر آموزه های تبلیغاتی فصل دوم سریال مدمن

همان طور که در شماره پیشین مرور بخش های مختلف تبلیغاتی فصل دوم سریال مد من از نظر شما گرامیان گذشت، در این شماره نیز بخش دوم و پایانی این مطلب را مطالعه فرمایید، امید که مدنظر شما مخاطبان ارزشمند روزنامه «فرصت امروز» قرار گیرد.

پنجم- هنر یا تبلیغ اثربخش

در قسمت هشتم از فصل دوم سریال مد من با عنوان A Night to Remember ، پگی اولسون کپی رایتر شرکت استرلینگ-کوپر به عنوان یک کار شخصی می پذیرد که برای یک کلیسای کوچک طرح تبلیغاتی تهیه کند اما نظرات سلیقه ای هیأت امنای کلیسا پدیده ای را که همواره تبلیغاتچی ها با آن مواجه هستند در پیش چشم بیننده مجددا زنده می کند.

هرچند به این خاطر که مشتری هزینه های مربوط به کمپین های تبلیغاتی را می پردازد و باید در کلیات طرح اعمال نظر کند و بر کار تبلیغاتچی نظارت داشته باشد اما گاهی اعمال سلیقه های شخصی در زمینه محتوای تبلیغات یا انتخاب رسانه های عمومی تبلیغاتی، کارزارهای تبلیغاتی را دچار ضعف می کند، به ویژه زمانی که سفارش دهنده تبلیغات علاقه مند یا فعال در یکی از زمینه های هنری مثل نقاشی، خوشنویسی یا مواردی از این دست باشد.

ششم- استفاده از اسطوره ها در تبلیغات

قسمت نهم از فصل دومِ سریال مد من با انتشار خبر خودکشی مارلین مونرو (Marilyn Monroe) بازیگر مشهور ایالات متحده آغاز می شود. شرکت استرلینگ-کوپر مترصد بود تا از این چهره معروف در تبلیغات یکی از برندها استفاده کند. هرچند این مسئله قطعیت نیافته بود اما استفاده از ستاره ای که به زندگی اش پایان می دهد نمی توانست برای نام تجاری موفقیت به بار آورد.

استفاده از اسطوره ها و نام های معتبر در تبلیغات یکی از مسائلی است که می تواند برای شرکت های مختلف فرصت ها و تهدیداتی را به دنبال داشته باشد. استفاده از کاراکترهای خیالی یا بهره مندی از بیمه هایی که قرارداد های سلبرتی ها را تحت پوشش قرار می دهد روش هایی است که شرکت های تبلیغاتی برای کاستن از چالش های این مسئله به کار می گیرند.

هفتم- اخراج محترمانه

همچنین در این قسمت شاهد هستیم که به خاطر برخی حاشیه ها، آقای فردی رامسن، مدیر بخش تولید محتوای شرکت، به شیوه ای محترمانه اخراج می شود که می تواند الگویی برای شرکت های تبلیغاتی در زمینه قطع همکاری با نیروهای باسابقه اما خاطی باشد. هرچند عملکرد فردی رامسن به هیچ عنوان قابل اغماض نبود، اما به خاطر سال ها خدمت به شرکت به طور مستقیم اخراج نشد بلکه به او مرخصی با شش ماه حقوق پیشنهاد شد و در یک ضیافت شام مجلل، مدیران شرکت با او خداحافظی کردند.

هشتم- ادغام شرکت

در قسمت های پایانی فصل دوم شاهد فروش شرکت استرلینگ-کوپر به یک مؤسسه تبلیغاتی انگلیسی الاصل هستیم. این اتفاق با درز اطلاعات شرکت توسط مدیر امور مشتریان، یعنی آقای هرمان فیلیپس تسهیل می شود زیرا او طمع ریاست در استرلینگ-کوپر را دارد. هرچند قیمت بالای پیشنهادی شرکت انگلیسی مؤثر واقع می شود و سهامداران اصلی شرکت راضی به این معامله می شوند ولی درز این خبر در مراحل مقدماتی کار باعث به وجود آمدن تشویش در کارکنان شرکت می شود.

آنها نسبت به آینده شغلی خود نگرانند زیرا احتمال تعدیل را با توجه به سیاست های مالک جدید در نظر می گیرند. همچنین پس از پایان نقل و انتقال و شروع به کار رسمی شرکت در قالب جدید، هرمان فیلیپس تنها برای ساعاتی مدیر شرکت می شود، زیرا رفتار نابهنجار او با مدیر خلاقیت شرکت، آقای دان دریپر و انکار اهمیت بخش خلاقیت، مدیران جدید شرکت را در واگذاری این مسئولیت مهم به وی دچار شک و تردید می کند.

هرچند در فصل دوم سریال مد من در ظاهر با واگذاری شرکت به مؤسسه متمول پونام، پاول و لاو (Puttnam, Powell, and Lowe)، اکثر کارکنان در شرکت در جایگاه خود تثبیت شده یا حتی ترفیع می گیرند، اما ادامه روند شرکت در قالب جدید در میان رقبای نیویورکی مسئله ای مهم است که در نوشته های آینده به آن می پردازم.

ارتباط با نویسنده: alijah. ir

مشاور تبلیغات و برندسازی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی