پنج شنبه, 09 ارديبهشت 1395 - 02:10

خروج 600 واگن فرسوده از ناوگان رجا

قائم مقام شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با بیان اینکه در دو سال آینده 600 واگن فرسوده از ناوگان رجا خارج می‌شود، گفت: در چهار سال آینده هزار واگن نو و دست دوم به ناوگان رجا اضافه می‌شود. 

سیدمصطفی خردمند با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به حوزه ریلی یک تصمیم استراتژیک بود، گفت: در حال حاضر 9 مالک واگن ریلی در کشور فعال هستند که 70 درصد جابه‌جایی مسافر از طریق راه‌آهن توسط واگن‌های شرکت رجا و 30 درصد توسط 9 شرکت دیگر انجام می‌شود.

3535735358353573473834583457234623462362362474237835835

خردمند با بیان اینکه حمل‌و‌نقل ریلی یک صنعت دیربازده است، گفت: رجا واگن‌های کم‌سن خود را به شرکت‌های ریلی دیگر واگذار کرده و در حال حاضر سن واگن‌های این شرکت تقریبا 30 سال است. وی با اشاره به از رده خارج کردن واگن‌های بالای 45 و 55 سال گفت: از سال گذشته نسبت به خروج واگن‌های فرسوده اقدام کرده‌ایم و از رده‌خارج کردن واگن‌های بالای 45 و 55سال در سال‌های آینده هم ادامه دارد.

خردمند تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در دو سال آینده 600 واگن فرسوده را از مدار خارج کنیم.

قائم مقام شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با اشاره به برنامه‌های توسعه ناوگان رجا گفت: در چهار سال آینده نزدیک به هزار واگن وارد ناوگان رجا خواهد شد که از این تعداد 500 واگن نو و جدید خواهند بود. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم مابقی واگن‌ها حدود 400 واگن دسته دوم باشند که هنوز مشخص نیست با کدام شرکت برای خرید این ناوگان به توافق برسیم.

خردمند با بیان اینکه تمام 500 واگن نو، تولید داخل خواهند بود، گفت: با 10 شرکت برتر واگن‌سازی دنیا وارد مذاکره شده‌ایم و در دو فاز خرید 500 واگن را انجام خواهیم داد به شرط اینکه شرکت‌های واگن‌سازی بپذیرند این تعداد واگن را در داخل ایران تولید کنند.

مطالعات قطعه 13 آزادراه شمال با مشاور خارجی‌

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از انجام مطالعات جدید برای احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال با همکاری مشاور خارجی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم طبق وعده داده شده، قطعه یک آزادراه با تلاش پنج پیمانکار موجود، تا ابتدای ۹۶ تکمیل شود. 

حسن احمدی نوری در گفت‌‌وگو با فارس‌ با تاکید بر‌ تعامل مناسب طرفین مشارکت در پروژه آزادراه تهران - شمال‌، اظهار داشت: در پروژه آزادراه تهران- شمال تعداد پنج پیمانکار ایرانی در قطعه یک و در قالب پنج بخش مشغول به فعالیت هستند. 

وی افزود: قطعه یک به طول 32 کیلومتر‌ از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت در تهران شروع می‌شود و با عبور از مناطق کن، سولقان، امام‌زاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز، به سه راهی شهرستانک می‌رسد. 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بیان کرد: این مسیر‌ موجب می‌شود‌ 60 کیلومتر نسبت به مسیر قبلی کاهش فاصله داشته باشیم. طول قطعه یک 32 کیلومتر است، در این قطعه 28 کیلومتر تونل وجود دارد و تلاش می‌کنیم پروژه را تا پایان سال 95 به پایان برسانیم.

احمدی نوری ادامه داد: در این‌ پروژه‌ کارگاه‌ها‌ تجهیز و فعال شده و عملیات اجرایی به سرعت در حال انجام است. وی همچنین درباره زمان تکمیل عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در اوایل سال آینده عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه تهران-شمال به پایان رسیده و پروژه تکمیل می‌شود.

احمدی نوری گفت: در قطعه سوم‌ به طول 27 کیلومتر لازم است 10 کیلومتر جاد‌ه در محدوده هزارچم ساخته شود که مشکل‌ترین قسمت پروژه است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور درباره منطقه چهار آزادراه تهران - شمال و بروز برخی مشکلات برای این قطعه در شرایط بارش سنگین نزولات جوی، گفت: این منطقه به‌شدت پتانسیل ریزشی دارد، البته در برخی از نقاطی که چنین مشکلاتی را داشتند رفع‌ و ریزش‌ها کنترل شد و نصب گالری برای بر طرف کردن این مشکل انجام شد‌‌.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز