شنبه, 04 ارديبهشت 1395 - 02:10

از میان خبرها

تعیین‌ تکلیف قطعات 2 و 3 آزادراه تهران - شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حفاری تونل‌های آزادراه تهران- شمال با تکنولوژی جدید TBM انجام خواهد شد، گفت: طبق وعده داده شده قطعه یک این آزاد راه پایان سال جاری یا اوایل سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

علی نورزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات راه‌سازی، معدنی و ساختمانی Bauma مونیخ هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، اظهار داشت: در سفر به آلمان و در بازدید از این نمایشگاه مذاکراتی درباره خرید ماشین‌آلات حفاری تونل TBM انجام دادیم.

3473745845834573473473578358357234624623473457357835

وی ادامه داد: مذاکراتی با شرکت‌های دارنده تکنولوژی TBMبرای خرید این ماشین‌آلات حفاری از طریق فاینانس داشتیم که طبق مذاکرات انجام شده خود شرکت‌ها فاینانس را تأمین خواهند کرد. نورزاد تاکید کرد: مذاکراتی هم انجام شد تا تونل البرز آزادراه تهران- شمال به طول ۶ کیلومتر با این تکنولوژی جدید حفر شود و یکی از نخستین عملیات ماشین‌آلات TBM در ایران حفاری تونل طویل آزادراه تهران- شمال خواهد بود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: در صورت تأمین منابع و تخصیص اعتبارات قطعه یک آزادراه تهران- شمال طبق وعده داده شده اواخر سال ۹۵ یا اوایل سال ۹۶ افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه مذاکرات برای تصمیم‌گیری و تعیین‌تکلیف قطعات 2 و 3پروژه را با بنیاد مستضعفان شروع کرده‌ایم، ادامه داد: مذاکرات در حال انجام است اما هنوز نتیجه به قطعیت نرسیده است.

توافق اولیه تاسیس كریدور خلیج‌فارس ـ دریای سیاه

نخستین نشست كارشناسی بررسی پیش‌نویس موافقت‌نامه تأسیس كریدور خلیج‌فارس ـ دریای سیاه برگزار شد. به گزارش مهر، محمدجواد عطرچیان افزود: بعد از دو روز مذاکرات فشرده و بحث و تبادل نظر پیرامون مفاد پیش‌نویس این موافقت‌نامه در فضایی کاملاً صمیمی، در بسیاری از بندهای پیش‌نویس موصوف با نمایندگان کشورهای حاضر به توافق رسیده و در نهایت نیز با امضای صورتجلسه نشست مذکورتوسط رؤسای هیأت‌ها ضمن روشن کردن مسیر آینده و همچنین تعیین محل برگزاری نشست دوم در شهر صوفیای بلغارستان، نشست اول به کار خود پایان داد.

مدیرکل‌ دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای افزود: تأسیس کریدور چندجانبه حمل‌و‌نقل بین‌المللی و ترانزیتی دریای سیاه - خلیج‌فارس باعث ایجاد یک مسیر آلترناتیو جدید برای دسترسی ناوگان حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایرانی به اروپا از طریق قلمرو کشورهای موسس این موافقت‌نامه و همچنین مسیر دریای سیاه خواهد شد. در واقع جمهوری اسلامی ایران در صدد ایجاد مسیرهای بهینه بیشتر و موازی با مسیرهای فعلی برای دسترسی به اروپا بوده و همچنین با راه‌اندازی این کریدور و توافق پنج کشور واقع در مسیر خلیج‌فارس – دریای سیاه، کریدورهای متعددی برای جابه‌جایی بار به اروپا ایجاد خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073288-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز