چهارشنبه, 13 دی 1396 - 15:26

شریعتمداری مطرح کرد / پیشنهاد ثبات دو تا پنج ساله سود بازرگانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که پیشنهاد دادیم وضع تعرفه یا همان سود بازرگانی به مدت پنج سال و یا حداقل دو سال از ثبات برخوردار باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری در نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از نبود ثبات در وضع تعرفه ها گله مند است، گفت: معتقدیم باید در وضع مقررات از ثبات برخوردار باشیم ضمن اینکه از پیش آگهی مقررات و وضع همه مقررات نظر بخش خصوصی را جویا شویم.

وی اضافه کرد: اگر برخی وقت ها حوادثی اتفاق می افتد که خوشایند بخش خصوصی نیست به مصالحی برمی گردد که دولت برخی مواقع پیش می گیرد و نمونه آن حمایت از تولید داخلی و صادرات با وضع مقررات جدید است.

شریعتمداری گفت: البته علت این امر هم مدیریت منابع ارزی کشور بود و وزارت صنعت مکلف شده بود که پیشنهادهایی را ارائه کند که در کوتاه مدت منجر به تصمیم گیری برای تعرفه واردات بود اما در بلندمدت همان روال طبیعی برای سود بازرگانی مدنظر است که هرچه این رویه ثابت بماند به نفع تولید و صادرات است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که اتاق بازرگانی در جلسات وضع تعرفه ها و کاهش تعرفه ها درباره مواد اولیه واسطه ای و مواد مورد نیاز برای تولید حضور داشته باشد که این به نفع تولید است.

شریعتمداری گفت: هفته گذشته جلسه توسعه صادرات به آفریقا را داشتیم که با توجه به دستور کار قرار گرفتن تنوع بازارهای صادراتی، آفریقا به علت برخورداری از ظرفیت های فراوان از اولویت های ماست که پیشنهاد کردیم چهار مرکز تجاری در چهار نقطه از آفریقا محصولات ما را ارائه کند بنابراین به درخواست ما این کمیته مشترک میان اتاق بازرگانی و دولت برای توسعه صادرات به آفریقا شکل گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از نبود شرکت های صادراتی متوسط و بزرگ در کشور گفت: با این نقیصه نمی توانیم توانایی های کشور را در بازارهای بین المللی تجمیع کنیم ضمن اینکه رقابت های مخرب میان صادرکنندگان ایرانی و بازارهای خارجی آسیب دیگر متوجه صادرات ماست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی