سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 16:44

درباره نمایشگاه و صنعت نمایشگاهی

طبق تحقیقات بین المللی که انجام شده، از بین تمام ابزارهای بازاریابی، نمایشگاه در توسعه بازاریابی کارکرد بسیاری دارد. بسیاری از شرکت ها و ارگان ها در نمایشگاه حضور پیدا می کنند تا محصولات و دستاوردهای خود را تبلیغ کنند و این حضور در نمایشگاه گاهی اوقات حتی می تواند به عقد قرارداد نیز منجر شود. از این رو، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی می تواند به توسعه روابط با مشتری و جستجو برای یافتن شرکا و کارکنان و مطرح شدن برند یک شرکت، چه در زمینه خدمات و چه در زمینه فروش کالا کمک موثری کند. بنابراین نمایشگاه ها بازارهای آزمایشی برای محصولات جدید به وجود می آورند و از این رو به عنوان ابزار تحقیقات بازار نیز می توان از آن استفاده کرد.

از سوی دیگر، نمایشگاه های خارجی نیز می تواند به افزایش آگاهی مردم از شرکت ها و تحلیل وضعیت بازار و آماده سازی زمینه های لازم برای فروش محصولات و خدمات کمک شایانی کند، همچنین در زمینه صادرات و شناسایی رقبا و در این دستاورد می توان یک هم پوشانی در بخش تبلیغات، روابط عمومی، تحقیق بازار، توسعه بازار و در نهایت جذب مشتری انجام داد.

در رابطه با نمایشگاه الکامپ باید گفت کهIT  و فناوری و اطلاع رسانی از پررونق ترین بیزینس ها و مشاغل روز دنیاست، چنانکه موبایلی که اینک در جیب من و شماست یا تبلتی که در کیف من و شماست به بزرگ ترین آفیس، منبع تحقیق، جستجو، اطلاع رسانی و در نهایت فروش تبدیل شده و به همین دلیلIT  می تواند عملا نقش بسیار موثری در توسعه بازار داشته باشد.

شرکت «طراحان ارم سازه» بیش از 15 سال است که در زمینه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی و همچنین دکوراسیون داخلی فعالیت حرفه ای داشته است. این شرکت در سال 81 فعالیت خود را شروع کرد و با داشتن گریدها و ساخت بالغ بر 20 هزار مترمربع در سال، سهم زیادی از صنعت نمایشگاهی در زمینه ساخت وساز را چه در داخل و چه در خارج از کشور به عهده دارد.

تخصص اصلی شرکت «ارم سازه» در طراحی و ساخت غرفه های خاص و منحصر به فرد نمایشگاهی است و با توجه به تجربه ای که اینجانب در برگزاری و طراحی سالن ها و غرفه های نمایشگاهی به عنوان مدیرعامل این شرکت دارم، باید اذعان کنم که این صنعت هنوز نوپاست و هنوز جای رشد بسیار زیادی دارد.

خوشبختانه امسال در نمایشگاه «الکامپ» در آستانه شروع به کار دولت دوازدهم، «سازمان فناوری اطلاعات» بر آن شد تا سالنی را به عنوان سالن دولت الکترونیک با انجام و مشارکت یکپارچه تمامی دستگاه ها و نهادها و وزارتخانه هایی که در زمینه دولت الکترونیکی فعالیت دارند، اختصاص دهد.

به بیان دیگر، نزدیک به 32 ارگان و نهاد و وزارتخانه در این نمایشگاه گرد هم آمدند و شرکت «ارم سازه» این افتخار را داشت که در 4 روز 6 هزارمترمربع غرفه سازی با کیفیت مطلوب و استانداردهای جهانی در سالن 38 B نمایشگاه بین المللی تهران انجام دهد و خدا را شکر می کنم که در این راستا به حفظ آبرو و شایسته سالاری و ارتقای کیفی و کمی این نمایشگاه کمک کردیم، به نحوی که کلیه دستگاه ها و نهادها و وزارتخانه ها رضایت خود را به صورت مکتوب اعلام کردند و این اتفاق 3 سال پیاپی در نمایشگاه «تلکامپ» در مجموعه «گروه مخابرات ایران» نیز اتفاق افتاده بود؛ در واقع، باعث مباهات شرکت «ارم سازه» است که 3 سال پیاپی نزدیک به 3500 متر سالن نمایشگاه بین المللی را زیر پوشش غرفه سازی گرفت؛ بیش از 170 نفر پرسنل در 4 روز نفس گیر گرد هم آمدند و سازه VIP دو طبقه به صورت مدور و تم برج میلاد ساخته شد و از معماری ایرانی و اسلامی بهره گرفتیم و تمام غرفه را به رنگ بنفش دولت یازدهم درآوردیم و خدا را شاکر هستیم  که در این راستا توانستیم قدم بسیار کوچکی در راستای اهداف دولت الکترونیکی برداریم.

به هرحال، پیش از این نیز شرکت «ارم سازه» در نمایشگاه های بین المللی به کمک وزارتخانه ها رفته بود و باعث افتخار این شرکت است که نمایشگاه کتاب فرانکفورت و نمایشگاه های متعددی در آلمان، فرانسه و ایتالیا به شرکت ها و ارگان های ایرانی سرویس داده است. همچنین شرکت «ارم سازه» با داشتن پارتنر آلمانی به اسم «دیماه» (DIMAH) توانسته که در زمینه غرفه سازی بین المللی نیز فعال باشد، چنانچه امسال در نمایشگاه اینوست (INVEST) در اشتوتگارت، این شرکت کار غرفه سازی «هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی کشوری» را انجام داد که با استقبال بی شائبه ای روبه رو شد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت طراحان ارم سازه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز