شنبه, 23 خرداد 1394 - 09:01

تبلیغات تاثیرگذار با حضور افراد مشهور / گام نخست برداشته شد

خبر رفع ممنوعیت حضور افراد مشهور در تبلیغات که چندی پیش منتشر شد، نویدبخش یک اتفاق خوب در این حوزه بود. این اتفاق خوب با تمام سروصدایی که به پا کرد، هنوز نتوانسته آن نقشی که از آن انتظار می‌رود در این صنف ایفا کند. شرکت‌ها به‌خصوص فعالان حوزه داخلی به نسبت برندهای خارجی از این شیوه تبلیغاتی پرکاربرد در جهان کمتر استفاده می‌کنند و آن بازدهی که از این شیوه انتظار می‌رود آنچنان در صنعت تبلیغات ایران مشاهده نشده است.

با تمام این توصیفات شرکت G.U.M که در حوزه محصولات بهداشت دهان و دندان فعالیت می‌کند، چندی است از حضور محمدرضاگلزار هنرپیشه معروف حوزه سینما در تبلیغات خود استفاده کرده است. نوع بهره‌برداری این برند خارجی از این هنرپیشه معروف تاحدودی با مابقی برندها متفاوت است. محمدرضا گلزار در کمپین اخیر این شرکت قرار است سفیرسلامت باشد و در حوزه بهداشت دهان و دندان فرهنگسازی کند. فرنوش حقیقی، مدیر برند G.U.M و محمد قاضی‌زاده، مشاور بازاریابی و تبلیغات به سوالات «فرصت امروز» درباره این کمپین پاسخ می‌دهند.

کمپینی با محوریت سلامت دهان و دندان

فرنوش حقیقی، مدیر برند G.U.M درباره انتخاب محمدرضا گلزار به‌عنوان کاراکتر اصلی کمپین اجرا شده توسط این شرکت می‌گوید: به‌عنوان وارد‌کننده محصولات بهداشت دهان و دندان با این فلسفه که حتی نیت کمک به دیگران نیز می‌تواند مقدس باشد ماموریت خود را ایجاد شرایط مناسب برای کمک به بالابردن کیفیت زندگی مردم کشورمان می‌دانیم و در این راستا بر آنیم تا تنها به تجارت خود نیندیشیم و مسئولیت‌های اجتماعی را در راستای فعالیت‌های تجاری خود برعهده بگیریم و به همین جهت افتخار عضویت در نهاد بین‌المللی United Nation Global Compact را داریم. با توجه به ماموریتی که برای خود قائل هستیم در نظر داشتیم با یک چهره معروف به‌عنوان سفیر سلامتی برند G.U.M همکاری داشته باشیم و با کمک این چهره فعالیت‌های اثربخشی را برای ارتقای فرهنگ پیشگیری در حوزه بهداشت دهان و دندان انجام دهیم.

24354464757546

ایده همکاری با آقای گلزار به‌عنوان سفیر سلامتی در راستای شعار این برند شکل گرفت که عبارت است از Healthy Gums,Healthy life . برداشتی که از معنای این شعار می‌شود و از نظر علمی هم صحیح است ارتباط مستقیم سلامت لثه با زندگی سالم است. سلامت زندگی در نگاه اول سلامت جسم در طول زندگی است و در نگاه دوم تاثیر این سلامت بر روند زندگی و کسب موفقیت‌های شغلی، اجتماعی و.. . آقای گلزار از جمله هنرمندانی هستند که حتی منتقدان هم نمی‌توانند سلامت جسمانی، ظاهر مناسب و موفقیت کاری ایشان را انکار کنند و حتی در بیانات انتقادی خود این عوامل را از دلایل محبوبیت این چهره به‌ویژه نزد جوانان کشور می‌دانند، بنابراین گزینه مناسبی برای اثبات این شعار و سفیر سلامتی بودند به‌ویژه که با توجه به جوان بودن جمعیت کشور قسمت بزرگی از جمعیت هدف ما را طرفداران ایشان تشکیل می‌دهند.

حقیقی می‌گوید: ما در این کمپین قصد نداریم به مخاطبان خود بگوییم دندان‌های آقای گلزار به خاطر استفاده از محصولات G.U.M زیبا و سالم است. ما می‌خواهیم توجه همه به‌ویژه جوانان را به لبخند آقای گلزار که موید سلامت ایشان است جلب کنیم و تاثیر سلامت بر کیفیت زندگی و موفقیت را گوشزد کنیم.

گلزار لبخند می‌زند! 

مدیر برند G.U.M در رابطه با آنچه سفیر سلامتی در این کمپین انجام خواهد داد می‌گوید: در مرحله اول این کمپین تعداد زیادی کاتالوگ، پوستر آموزشی و ابزار تبلیغاتی دیگر با عکس آقای گلزار در محل داروخانه‌ها و مطب دندانپزشکان که افراد با ایده مراقبت از بهداشت و سلامت در آنها حاضرند، قرار داده شده است و همچنین از شروع سال جدید بیلبوردهایی از ایشان در مسیرهای مسافران نوروزی نصب شده بود تا مردم ستاره خود را در مقام سفیر سلامتی در سال 1394 ببینند.

34455468568955968

در مرحله جدید گروه علمی G.U.M با حضور در مدارس، مراکز بهزیستی، خانه سالمندان و... به آموزش دقیق مراقبت از بهداشت دهان و دندان می‌پردازد و اسم و عکس آقای گلزار که روی ابزار آموزشی این گروه قرار دارد تاثیر بسزایی در جلب توجه افراد به آموزش‌های ارائه شده دارد. در ادامه این کمپین، سفیر سلامتی با حضور در برخی از این رویدادها که در مراکز خیریه و مناطق نیازمند برگزار می‌شود با اهدای محصولات بهداشت دهان و دندان به افراد نیازمند، گروه علمی G.U.M را همراهی خواهد کرد.

محصولات سلامتی لوکس نیستند 

حقیقی در پایان می‌گوید: ما در این کمپین از تمامی شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام استفاده کرده‌ایم و درآنها با اشتراک تصاویری شیوه‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، روش‌ها و محصولات مراقبت ویژه از دندان‌ها را در سنین مختلف آموزش می‌دهیم و به مخاطبان خود می‌گوییم که به محصولات و شیوه‌های نوین مراقبت از بهداشت دهان نگاه لوکس و تجملاتی نداشته باشند. علاوه براین به‌خصوص در این کمپین و تصاویر آموزشی بر اهمیت «فیشور سیلانت» در کودکان و مراقبت از دندان ششم در این گروه سنی تاکید می‌کنیم.

حضور دوباره گلزار نویدبخش اتفاقات تازه در تبلیغات است 

محمد قاضی‌زاده، مشاور بازاریابی و تبلیغات درباره کمپین اخیر شرکتG.U.M می‌گوید: با اینکه قانون ممنوعیت حضور هنرپیشگان در تبلیغات مدتی است برداشته شده ولی باز برندها رغبتی به آن نشان نمی‌دهند. هرچند سوپراستارها هم کمتر خود را درگیر این موضوع می‌کنند. حال استفاده از چهره‌ محمدرضا گلزار در کمپین شرکت G.U.M butler می‌تواند نویدبخش یک اتفاق تازه در این عرصه باشد. محمدرضا‌گلزار چهره‌ای شناخته‌ شده درعرصه تبلیغات کشور است. گلزار قبل از این نیز برای برند ایکات تبلیغات گسترده‌ای انجام داده بود و عکس‌های زیادی از این هنرپیشه معروف در رسانه‌های مختلف تبلیغاتی مشاهده شد. مردم با بسیاری از هنرپیشگان از لحاظ حسی ارتباط برقرار کرده‌اند و این موضوع مهمی است که شرکت‌ها باید از آن بهره‌برداری کنند. شرکت G.U.M butler یکی از شرکت‌های شناخته شده در عرصه محصولات بهداشت دهان و دندان است و از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به سراغ محمدرضا گلزار رفت. این شرکت علاوه بر کمپین اینستاگرامی خود پوسترهایی را نیز با حضور گلزار طراحی و در سوپرمارکت‌ها و مراکز فروش محصولاتش نصب کرده‌ است.

اینستاگرام، رسانه‌‌ای خوب برای تبلیغات 

قاضی‌زاده درباره استفاده ازشبکه اجتماعی اینستاگرام در این کمپین می‌گوید: اینکه شرکت‌ها به این مرحله از شناخت رسیده‌اند که شبکه‌های اجتماعی را وارد شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات خود کرده و از یک چهره‌ نام‌آشنا برای جذب مخاطبان خود به این شبکه‌ها استفاده کنند و در کنار این از محبوبیت و مقبولیت اجتماعی او در راستای ترویج مسئولیت‌های اجتماعی و اشاعه امور فرهنگی بهره ببرند، اتفاق جالب و مبارکی است. استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی این کمپین انتخاب درستی بوده است.

در واقع بهترین چیزی که می‌تواند زیبایی دهان و دندان، بهداشت و مراقبت از آنها را نشان دهد یا دیدار رودررو است یا دیدن تصویر زیبایی از دهان و دندان که این شرکت هر دو گزینه را انتخاب کرده؛ هم برگزاری برنامه‌های آموزشی و توسعه فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان و هم استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بزرگسالان. این روزها استقبال از شبکه‌های اجتماعی در کشور ما بسیار خوب است و گروه سنی جوان گرایش زیادی به این شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام دارند، این استقبال به حدی است که از برخی صفحه‌های اینستاگرام چند میلیون نفر بازدید می‌کنند و گاهی از یک پست که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، چندصد هزار نفر بازدید می‌کنند. این روند نشان‌دهنده افزایش استقبال از این شبکه اجتماعی است. شرکت‌هایی مانند G.U.M که از پایه‌ و اساس در خارج کشورهستند، به این موضوع کاملا اشراف دارند و از این بازار عقب نمی‌مانند.

استفاده از چهره‌‌های مشهور میان تولیدکنندگان محصولات FMCG 

قاضی‌زاده می‌گوید: شرکت‌های تولیدکننده‌ محصولات تند گردش یا FMCG کمتر به سراغ استفاده از چهر‌ه‌های مشهور می‌روند، اما به نظر روند حرکتی آنها نیز درحال تغییر است به‌طور مثال اخیرا شرکت یونیلیور نیز برای برند AXE خود همکاری مشترکی را با سیروان خسروی انجام داده است اما کمبود یکسری امکانات در این حوزه باعث شده که برندها کمتر به سراغ استفاده از هنرمندان بروند. کمبود امکاناتی مانند عدم حضور یک دفتر مشاوره تبلیغاتی که به این برندها در انتخاب چهره‌ها کمک کند. دفتری که وظیفه‌اش این باشد که با دادن آمار‌های مرتبط، برندها را برحسب محصولات‌شان و جایگاه و تداعی‌ برندشان به چهره‌های موردنظر و هم‌راستا با برندشان وصل کند. برندها باید به این موضوع دقت کنند که نام‌شان در ذهن مشتری چه فاکتورهایی را تداعی می‌کند تا براساس آن به سراغ چهره معروف موردنظرشان بروند.

3457586970557566

علاوه براین بعضی شرکت‌ها از این می‌ترسند که اگرچهره‌ تبلیغاتی‌شان دچار مشکل شود به برند آنها ضربه بخورد. به هرحال هنرمندان و ورزشکاران زیادی در کشور ما هستند که قابلیت استفاده از چهره‌شان در تبلیغات و استفاده از آنها در راستای فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات یا نمایش مسئولیت‌های اجتماعی و جلب همکاری مردم و مخاطبان‌شان در آن راستا وجود دارد. شرکت‌ها نیاز دارند به سراغ افرادی بروند که قابلیت استفاده از چهره‌شان تا چندین سال وجود داشته باشند. شاید همین دلیل است که برندها اغلب به سراغ چهره‌های میانسال می‌روند چون می‌دانند در این مدت که چهره در سینما، ورزش یا موسیقی بوده اتفاقی برایش نیفتاده و به پختگی لازم رسیده است، پس ماندگاری او زیادتر خواهد بود. با این حال باید در نظر داشت که سراغ جوان‌ها رفتن ریسک‌های خودش را هم دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز