پنج شنبه, 09 بهمن 1393 - 15:09

دشمنان برند

بزرگ‌ترین دشمنان برند در ایران تا حد زیادی ذهنی هستند‌. ایرانیان سال‌هاست در پیله «توی این مملکت، نکن، نمی‌شود» اسیر هستند‌. ناشکیبایی برای برنامه‌ریزی در اموری که زمان‌بر است و وجود عینی مسائلی که خلاف رقابت آزاد و برنامه‌ریزی موجب برکشیدن برخی رقبا می‌شود، صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف را از سرمایه‌گذاری عقلانی و اصولی روی مفهوم برند منصرف کرده است‌. حرکت روی امواج حاصل از اتفاقات سیاسی و اجتماعی و گذران باری به هر جهت و نفع‌طلبی حداکثری در زمان حال مانع از آن شده که برندهای معتبر و در مقیاس جهانی و منطقه‌ای در ایران شکل گیرد‌.

چنین دیدگاهی موجد سیکل معیوبی در اقتصاد ایران شده، به این شکل که برندها شکل نمی‌گیرند چون تلاطمات اقتصادی بسیار است و تلاطمات اقتصادی فرو نمی‌کاهند چون بنگاه‌های معتبر و برندهای بزرگ و پایدار شکل نمی‌گیرند. برون رفت از چنین وضعیتی تنها با شکستن این سیکل معیوب از طرف معدودی بنگاه‌های بزرگ موجود که دارای ظرفیت‌های مدیریتی عالی و نیز مدیران میهن‌دوست و ساختارشکن هستند، امکان‌پذیر است‌. ساختارشکنی در اینجا البته صرفا به معنای غلبه بر باورهای نادرست و ارتجاعی اقتصادی است.

* عضو شورای سردبیری روزنامه «فرصت امروز»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز