یکشنبه, 19 شهریور 1396 - 13:44

بازاریابی پیامکی و موفقیت در آن

بازاریابی از طریق پیام کوتاه تبدیل به یکی از روش های متداول بازاریابی برای بیشتر شرکت ها در چند سال اخیر شده است. اگر تا به حال از این روش استفاده نکرده اید، ممکن است به خاطر تفکر اشتباهی باشد که از اس ام اس مارکتینگ در ذهن دارید. استفاده درست از این روش بازاریابی، آن را به ابزاری قدرتمند برای دسترسی به افراد گریزان اما سودآور (نسل جوان) تبدیل می کند.

ویژگی های بازاریابی پیامکی

دوستان عزیزم، به آمارهای زیر دقت کنید تا به تأثیرات مطلوب بازاریابی از طریق پیام کوتاه بیشتر پی ببرید.

1- اس ام اس تنها ابزار بازاریابی است که به صورت گسترده استفاده می شود، همچنین می توان از آن به عنوان قدیمی ترین ابزار بازاریابی نام برد. به همین دلیل است که 97 درصد بازاریابان در کشور آمریکا از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند.

2- مخاطبانی که برای آنها اس ام اس ارسال می شود 40 درصد بیشتر از کسانی که اس ام اس دریافت نمی کنند، شانس تبدیل شدن به مشتری را دارند.

3- اس ام اس ها شانس 98درصدی برای خوانده شدن توسط مخاطب را دارند. (این شانس برای ایمیل 20 درصد است!) هرچند فقط خواندن اس ام اس توسط مخاطب شانس تبدیل شدن او به مشتری را بیشتر نمی کند، بلکه موارد دیگری مانند تعیین مخاطب هدف و نیز برنامه ارسال اس ام اس نیز در آن بسیار مؤثر هستند.

اصول بازاریابی پیامکی

اکنون که با مزایای بازاریابی پیامکی تا حدودی آشنا شده  و پتانسیل موجود در آن را درک کرده اید، زمان آن فرارسیده است که در مورد نحوه بازاریابی پیامکی نکاتی را با شما مطرح کنم.

- گزینش مخاطب برای ارسال پیامک

اگر مخاطبی را به منظور ارسال پیام در نظر نگرفته باشید، بازاریابی پیامکی با موفقیت همراه نخواهد بود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، دادن حق انتخاب به مخاطبان از طریق پرسیدن سوال به صورت آنلاین یا درخواست از آنها برای ارسال یک متن مشخص به شماره ای ویژه است. شما باید متنی را ارسال کنید که دقیقا مخاطبان انتظار دریافت آن را دارند. نکته آخر آنکه باید از مخاطبان درخواست کنید که به شما اجازه ارسال پیام را بدهند تا مطمئن شوید که آنها نسبت به دریافت پیامک از طرف شما علاقه مند هستند.

- متن کوتاه و واضح باشد

محتوایی را ارسال کنید که به اندازه کافی کوتاه باشد و مستقیما به هدف و نکته ای که در ذهن دارید، اشاره کند. هر محتوایی که بیشتر از 160کاراکتر باشد، باعث به وجود آمدن مسائل مختلفی از قبیل مشکل در ارسال پیامک به مخاطب و عدم دریافت توسط او می شود، همچنین هزینه های اضافی را به مالکان کسب و کار تحمیل می کند.

بنابراین محتوایی را تهیه کنید که با استفاده از پاسخگویی از طرف مخاطب ادامه پیدا کند. به این ترتیب علاوه بر آنکه مخاطب به طور کامل متوجه می شود که در هر مرحله باید چه اقدامی را انجام دهد، شما می توانید تمام محتوای خود را در حداکثر 160 کاراکتر به پایان برسانید و از دریافت آن به وسیله مخاطب مطمئن شوید. همچنین این روش انتشار محتوا باعث می شود تا مخاطب با متن درگیر شود.

استفاده از شماره تلفن یا url ، مثال های بسیار خوب و خلاقانه ای از هنر نمایش تبلیغات هستند. دوستان عزیزم، شما تنها افرادی نیستید که برای کسب و کار خود از بازاریابی پیامکی استفاده می کنید، بنابراین باید مطمئن شوید که می توانید در بازاریابی پیام کوتاه در برابر رقبای خود ایستادگی کنید و پیروز شوید.

- زمانبندی همه چیز است

شما نباید خیلی زود یا خیلی دیر اقدام به ارسال پیام کوتاه به مخاطبان خود کنید، همچین باید فرصت کافی را نیز به آنها برای واکنش نشان دادن نسبت به پیامک بدهید.

مثلا مسلما هیچ کدام از ما دوست ندارد کوپن تخفیف را بعد از اینکه اقدام به خرید کرد، دریافت کند! این اتفاق سبب تخریب وجهه کسب و کار شما خواهد شد، همچنین باید تعداد دفعات ارسال پیامک به مخاطبان را در نظر بگیرید. شما نباید با ارسال بیش از حد پیامک باعث اذیت و کلافه شدن آنها شوید. این باعث می شود که مخاطب شروع به حذف و در نظر نگرفتن پیام های شما کند. بیشتر کسب و کارهایی که در بازاریابی پیامکی موفق می شوند، یکی از دلایل آن را ارسال یک پیامک در هفته به مخاطبان بیان می کنند. حتی شرکت هایی وجود دارند که هر دو هفته یک بار اقدام به ارسال پیامک می کنند که همین موضوع سبب جلب اعتماد بیشتر مخاطبان می شود و تأثیر مثبت بیشتری بر آنها می گذارد.

- ارائه پیشنهادات متنوع

در بازاریابی پیامکی شما باید همیشه پیشنهادات خود را به روز کنید. همچنین باید توجه کنید که یک پیامک مشابه را برای مخاطبانی که قبلا آن را دریافت کرده اند، ارسال نکنید. بنابراین این اطمینان را حاصل کنید که محتوای شما همیشه تغییر می کند و مطالبی که مخاطب به آن علاقه مند است در متن حفظ می شود.

همچنین نسبت به پیشنهادی که از طریق بازاریابی پیامکی ارائه می دهید باید حساس باشید. به زبان ساده باید پیشنهادی را از طریق پیامک ارائه دهید که آن را از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل ارائه نداده اید. اگر پیشنهاد ارائه شده از طریق پیام کوتاه کاملا مشابه پیشنهاد ارائه شده از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل باشد، مخاطب به آن واکنشی نشان نخواهد داد.

- به روزرسانی پایگاه داده

شماره های تلفن مخاطبان همیشه در حال تغییر است، بنابراین باید هر چند وقت یک بار پایگاه داده را به روزرسانی کنید. این کمک می کند که مطمئن شوید همیشه پیامک شما به افراد مناسب ارسال می شود، بنابراین از طریق راه های ارتباطی که با مخاطبان خود در اختیار دارید از صحیح بودن شماره تلفن همراه آنها اطمینان حاصل کنید.

- در اختیار گذاشتن امکان انصراف

یکی از راه های کسب اعتماد، در اختیار گذاشتن امکان انصراف برای مخاطب جهت جلوگیری از دریافت پیامک تبلیغاتی است، علاوه بر آن شما می توانید این اطمینان را پیدا کنید که مخاطبان شما علاقه مند به دریافت پیامک بوده و با کسب و کار شما مرتبط هستند. با استفاده از این روش می توانید بهره وری بیشتری از بازاریابی پیامکی داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز