دوشنبه, 13 شهریور 1396 - 13:39

تکنیک های یک بازاریابی اینترنتی هدفمند

دوستان عزیزم، مقاله ای که برای شما آماده کردم، مقاله ای طولانی است که با توجه به اهمیت آن، پیشنهاد می کنم حتما تا انتها مطالعه کنید تا دریابید تکنیک های مهم برای موفقیت در یک بازاریابی اینترنتی هدفمند چیست و اساس بازاریابی محتوا به چه صورت است.

ترکیب دو قدرت سئو و محتوا

همه ما می دانیم که هدف نهایی بازاریابی اینترنتی، جلب توجه و ایجاد علاقه میان کاربران است. برای رسیدن به این مهم ترکیب دو قدرت اساسی و مهم از جمله سئو و تولید محتوا که پایه و اساس تولید محتوا براساس سئو است، بسیار کارساز و حیاتی است.

هدف از سئو افزایش Visibility در فضای مجازی است و این اطمینان را می دهد که وب سایت شما در فضای مجازی دیده می شود. از طرف دیگر Engaging Content به معنی جذب مشتری، کلیک روی وب سایت و نگه داشتن مشتری در وب سایت تان است، پس سئو و بازاریابی محتوا زمانی  که به درستی با یکدیگر ترکیب شوند می توانند موفقیت برند شما را تضمین کنند.

امروزه در دنیای رقابتی عصر دیجیتال شاهد گسترش و رقابت روزافزون برندها با یکدیگر هستیم. امروزه بیش از چندین میلیون وب سایت در تلاش هستند تا تعداد مخاطبان بیشتری را جذب کنند. میلیون ها کلمه و محتوا در دقیقه تولید می شود؛ تصاویر، Info Graphics، ویدئوها، گیف های تبلیغاتی و … همه و همه گواه این ادعا هستند که عصر حاضر، عصر تولید محتواست.

با توجه به این موضوع، تمامی برندها و سرویس ها در تلاشند تا بازاری را برای محصولات خود رقم بزنند و کاربران را از طریق سرویس ها و خدماتی که در اختیار آنها قرار می دهند ترغیب به خرید کنند.

مدیران کسب و کار به دنبال فروش هرچه بیشتر محصولات خود هستند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. به طور مثال 66درصد کاربران برای خرید محصول تجاری خود به بیش از یک کانال یا سایت تجاری سر می زنند.

برای اینکه کاربران را ترغیب به خرید کنید باید همه پتانسیل خود را به کار بگیرید، همچنین تجربیات کاربران نیز بخش مهمی از این ترغیب پذیری را بر عهده دارد. زیرا طبق آمار سایت های معتبر، بیش از 93.2 کاربران به مخاطبانی که از آن دسته از محصولات استفاده کرده اند، توجه می  کنند و توصیه های آنها را می پذیرند.

یکی دیگر از عوامل مهم در جذب مشتری تولید محتوای مناسب در جهت جذب مشتری بوده و همچنین مهم ترین راه برای شروع کسب و کار در فضای مجازی است. چالش اصلی که مدیران یک سایت در مورد تولید محتوا با آن درگیرند، شکل و نوع تولید محتوا است.

موتورهای جست وجو سایت شما را بر حسب کلمات کلیدی و مطالب درون آن می شناسند. در حقیقت با تولید محتوای مناسب، ترافیک و بازدید مفید سایت را به راحتی بالا برده و در صفحات اول موتورهای جست وجو قرار بگیرید و رتبه خوبی نیز به دست آورید.

این نکته را باید مدنظر داشته باشید، کسی که به فعالیت شما علاقه مند است، دوست دارد بیشتر در مورد شما بداند. تولید محتوا در صفحه سوالات متداول، شما را از تمام رقبا متمایز می کند. به علاوه اینکه، تولید محتوا در صفحه سوالات متداول، یکی از راه  های ایجاد انگیزه و اعتماد مشتری برای خرید از شما یا استفاده از خدمات شما است.

نکته دیگر اینکه سعی کنید با سایت های همکار و سایت هایی که محتوای مرتبط با فعالیت شما منتشر می کنند در ارتباط باشید. همیشه از آخرین اخبار و چالش های موجود در زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد باعث می شود که سوال بپرسید یا ایده های خود را بررسی کنید، آنها را گسترش دهید و در نهایت جالب ترین آنها را انتخاب و در سایت خود منتشر کنید.

گام دیگر در تولید محتوا شناخت مخاطبان خود است. شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک پنج ساله یا بهترین دوست خود یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما می دانید که چطور سخنان خود را با مخاطبان تان تطبیق دهید تا برای آنها قابل فهم و درک باشد. این مهم در ایجاد محتوا هم صادق است.

به عبارت کلی، باید درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید. طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود، بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. پس باید بدانید که آنها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید.

محتوا یا سئو؟ آیا هر دو یکسان هستند؟

امروزه به دلیل گسترش روزافزون حجم معاملات در فضای مجازی، تولید محتوا و جذب مشتری از طریق بازاریابی محتوا در اولویت است.

معمولا کاربران موتورهای جست وجو به چند دسته تقسیم می شوند:

1- Navigational: افرادی که از یک برند خاص موتورهای جست وجو مانند گوگل یا … شناخت کافی دارند و به دنبال سایتی خاص (به طور مثالمایکروسافت) و با هدفی خاص وبگردی می کنند.

2- Informational: افرادی که به دنبال یافتن جواب و پاسخ سوالات خود هستند. این افراد به دنبال یک برند خاص یا محصولی خاص می گردند.

3- Transactional: افرادی که به قصد خرید کالا، محصول یا برندی خاص وارد فضای مجازی شده و اقدام به خرید می کنند.

براساس تحقیقاتی که تیم مطالعاتی Bright Edge داشته است، 97درصد افرادی که از صنعت بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنند معتقدند که سئو و بازاریابی محتوا دقیقا یکسان است.

اما نکته اینجاست که سئو امری حیاتی در محتواست و تولید محتوا نیز نقش به سزایی در افزایش رنکینگ و Organic Search در موتورهای جست وجو دارد.

چند نکته جالب در مورد جست وجوی طبیعی یا Organic Search:

- 51درصد بازدید های B2B و B2C را شامل می شود.

- هزینه ای در رسانه های اجتماعی نداشته و بازخورد بسیار بالایی دارد.

- روی تمامی کانال های جست وجوی طبیعی و فروش های آفلاین تأثیر مستقیم دارد.

- آگاهی از نام تجاری را باعث می شود.

- به افزایش درآمد کمک می کند.

امروزه بیشتر مجامع علمی بزرگ دنیا با تحقیقات گسترده ای به بازاریابی محتوا پرداخته اند. اساسا بازاریابی محتوا شیوه ای برای فروش است و با درنظرگرفتن نکاتی در این مبحث، می توان شاهد افزایش فروش در کسب و کار خود بود.

بازاریابی محتوایی بدون داشتن محتوایی باکیفیت امکان پذیر نیست!

با توجه به توضیحات داده شده، متوجه می شویم محتواها امروزه از قدرت بالایی برخوردارند و می توانند باعث موفقیت در بازاریابی شوند، اما نکته اساسی در تولید و نشر آنها دانش لازم برای تشخیص چگونگی انتقال محتوا به مخاطب است. پس یک محتواپرداز موفق به عوامل مؤثر در تولید محتوای باارزش توجه کافی دارد.

خب، همانطور که دیدید مطالب گفته شده کاملا حیاتی و در برخی موارد نجات دهنده یک کسب و کار هستند. همراهان امیر قمصری همیشه در جریان تأکید زیاد بنده روی محتوا و تولیدی بودن آن بوده اند. پس همین الان دست به کار شوید و محتوای وب سایت خود را متحول کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز