سه شنبه, 19 آبان 1394 - 10:00

ایستاده کار کنید تا سالم بمانید

5دلیل برای فواید ایستاده کار کردن

«سیگار کشیدن جدید یعنی نشستن مداوم پشت میز»، این اصطلاح حاصل مطالعات سال‌های اخیر روی نشستن است. یک فرد بالغ به‌طور میانگین هشت ساعت از روز خود را به‌صورت نشسته سپری می‌کند. هر فرد در رفت و آمدها و وسایل نقلیه، محل کار، مدیریت، در سالن‌های انتظار، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، رستوران و... مدت‌ها از وقت خود را در حالت نشسته طی می‌کند. بدون شک به زودی این واقعیت را خواهیم پذیرفت اما ممکن است دیر باشد چون این عادت غلط آسیب‌های زیادی را به ما خواهد رساند.

stinding work

یکی از این آسیب‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است که علت آن کم‌تحرکی است. بدن انسان برای نشستن‌های طولانی تربیت نشده است. محققان همچنین تأکید دارند که داشتن این حالت در طولانی‌مدت خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد. این بحث به دغدغه‌ای برای سلامتی افراد تبدیل شده است، دغدغه‌ای که باعث شده شرکت‌هایی مثل گوگل و فیس‌بوک میز ادارات را بلندتر از حد معمول خود قرار دهند. این شرکت‌ها برای کار خود پنج دلیل مهم دارند:

1- سلامتی بیشتر

شما با ایستادن به تسهیل گردش خون در بدن خود کمک می‌کنید. کار کردن در حالت ایستاده خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد. حالت ایستاده بیش از هرچیز از آسیب‌های جدی به کمر جلوگیری می‌کند. با ایستادن شما به‌طور خودکار بدن خود را در حالت بهتری قرار داده و ماهیچه‌های پشتی را قوی‌تر می‌کنید.

2- افزایش بازدهی

در مطالعات انجام شده ایستاده کار کردن افزایش بازدهی 10درصدی را در پی خواهد داشت زیرا این موقعیت عملکرد ذهن را افزایش خواهد داد. در این حالت فرد روحیه بیشتری برای کار داشته و بیشترین میزان تمرکز را خواهد داشت. وقتی ایستاده کار می‌کنیم کارها سریع‌تر پیش می‌رود، کنترل و احاطه ما روی کارمان بیشتر بوده و بهتر می‌توانیم توجه خود را روی انجام دادن وظیفه مورد نظر متمرکز کنیم.

3- از سر گرفتن فعالیت

به‌ندرت پیش می‌آید کسی بعد از صرف ناهار احساس خواب‌آلودگی نکند. ایستادن بعد از خوردن غذا مانع از سستی و بی‌حالی می‌شود، فرد را فعال‌تر و پرانرژی‌تر کرده و اجازه نمی‌دهد در طول روز از سرزندگی او کم شود. بعد از چند هفته شاهد بهتر شدن خلق و خو و رفتار خود نیز خواهید بود. در واقع نگه داشتن یک سطح انرژی متعادل در طول روز باعث می‌شود فرد در رویارویی با مشکلات خوش‌بینانه‌تر عمل کرده و نقش به‌سزایی بر رفتار و اخلاق فرد ایفا ‌کند.

4- ترک سیگار

اگر تصمیم گرفته‌اید سیگار را ترک کنید اما می‌دانید که ممکن است در ساعت استراحت خود وسوسه شوید بهتر است ایستاده کار کردن را امتحان کنید. حالت ایستاده می‌تواند به شما کمک کند سیگار را راحت‌تر ترک کنید زیرا در تحرک و جابه‌جایی بودن باعث می‌شود شما هرچه زودتر از فکر کشیدن سیگار بیرون آمده و کار خود را از سر بگیرید. همچنین در این حالت به این دلیل که خستگی و کسالت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند این احساس نیاز به مراتب کمتر خواهد بود. 

5- کاهش وزن

روشی بسیار کاربردی‌تر و ارزان‌تر از رفتن به سالن‌های ورزشی! امروزه به علت کمبود وقت اکثر افراد قادر به انجام 30 دقیقه فعالیت فیزیکی روزانه نخواهند بود، ایستاده کار کردن این مسئله را حل کرده و به شما کمک می‌کند نزدیک به 50 درصد بیشتر کالری از دست بدهید.

بنابراین داشتن حالت مناسب در طول روز می‌تواند عامل مهمی در حفظ سلامتی و بازدهی افراد باشد. این کار می‌تواند اقدامی مثبت از سوی شرکت‌ها باشد یا اینکه خود کارمندان به‌صورت دسته‌جمعی اقدام به این کار کنند. این راه‌حل را می‌توانید به عنوان پیشنهادی با رئیس و کارفرمای خود در میان بگذارید.

منبع: journal du net

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز