یادداشت اختصاصی

بایدها و نبایدهای هدایت و رهبری در کارآفرینی

پنج شنبه, 11 خرداد 1396 - 13:15

بایدها و نبایدهای هدایت و رهبری در کارآفرینی

مدت هاست که بحث کارآفرینی در کشور ما مطرح شده و مقالات، کنفرانس ها و سمینارهای مختلفی در این رابطه نوشته و برگزار شده است، هر چند بنده معتقد هستم که بیش از آنکه حمایت قانونی و عملی و علمی شود، صرفا...
5 فن موفق بازاریابی برای افزایش فروش

پنج شنبه, 11 خرداد 1396 - 12:45

5 فن موفق بازاریابی برای افزایش فروش

پنج فن وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید. این فنون کاربرد ساده ای دارند و در ایجاد هر کسب و کاری مؤثر هستند 1- همیشه نوآوری داشته باشید هر زمان که چیز جدیدی در کسب و کار...
چرا اقتصاد ایران هوشمند نیست؟

پنج شنبه, 11 خرداد 1396 - 12:00

چرا اقتصاد ایران هوشمند نیست؟

امروزه هوشمندى intelligence جزو لاینفك اقتصادهاى جهان شده است. كشورهایى كه از این قافله عقب مانده اند، تمام تلاش شان براى بقا است نه رشد و توسعه. تا هوشمندى در یك اقتصاد تزریق نشود، اثرى از نرخ رشد پایدار...
تحقیقات بازاریابی تحلیلی

پنج شنبه, 11 خرداد 1396 - 09:30

تحقیقات بازاریابی تحلیلی

شرکت های تحقیقات بازار، فرصت های بازاریابی را در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار می دهند و این فرصت، روند بازار، تقسیم بندی بازار، تجزیه و تحلیل SWOT  و اثربخشی بازاریابی را نیز لحاظ می کند. اما...
یازده خرداد؛ اول ژوئن روز جهانی مشاوره مدیریت گرامی باد

پنج شنبه, 11 خرداد 1396 - 09:00

یازده خرداد؛ اول ژوئن روز جهانی مشاوره مدیریت گرامی باد

نخستین پنجشنبه ماه ژوئن در هر سال که امسال با اول ژوئن مصادف شده است، به عنوان یک سنت به جشن روز جهانی مشاوران مدیریت اختصاص یافته است. شورای بین المللی مشاوران مدیریت  (ICMCI)، که انجمن مشاوران...
مروری بر مدل های روابط اجزا و سیستم

چهارشنبه, 10 خرداد 1396 - 13:45

مروری بر مدل های روابط اجزا و سیستم

موتور، چرخ، جعبه دنده، سیستم خنک کننده، سیستم فرمان و. . . داخل یک بدنه کاملا محفوظ و دور از محیط بیرون و یک راننده که مالک و هدایتگر آن است. مجموعه ای از اجزایی که کل را تشکیل داده اند اما نه جزء مختار...
بایدها و نبایدهای برنامه های وفاداری در صنعت بیمه

چهارشنبه, 10 خرداد 1396 - 13:15

بایدها و نبایدهای برنامه های وفاداری در صنعت بیمه

شرکت های بیمه، طی سالیان سال در کشاکشی بی پایان بر سر مشتریان خود هستند. ابهام بر سر اینکه مشتریان واقعی آنها نمایندگان و بیمه گذاران آنها هستند یا مردمی که از بیمه های آنان استفاده می کنند یا...
بازاریابی اشباع نشده

چهارشنبه, 10 خرداد 1396 - 13:00

بازاریابی اشباع نشده

صاحبان کسب وکار، امروزه بیش از هر زمان دیگری با انبوهی از اطلاعات و داده ها در همه حوزه ها ازجمله بازاریابی و فروش مواجه هستند. پیچیدگی های ارتباط داده ها با مشخصات هر کسب و کار، مسئله ای است که...
نگاهی به نقش پیشداوری ها در تبلیغات / وقتی روان شناسان به مخاطب شوک می دهند

چهارشنبه, 10 خرداد 1396 - 09:20

نگاهی به نقش پیشداوری ها در تبلیغات / وقتی روان شناسان به مخاطب شوک می دهند

یکی از تفریحات اغلب ما، جمع شدن های آخر هفته و گپ و گفت های دوستانه است. در واقع بسیاری از ما عادت داریم از طریق معاشرت با دوستان و بستگان، نه تنها روحیه خود را بهبود بخشیم، بلکه اطلاعات و دانستنی های...
نگاهی به درد و درمان نظام بانکی ایران

چهارشنبه, 10 خرداد 1396 - 09:00

نگاهی به درد و درمان نظام بانکی ایران

نرخ سود بانکی در سال جاری، با سال گذشته تفاوت چندانی نخواهد داشت. بانک ها به ویژه بانک های ضعیف تر و کوچک تر، با مشکل جدی در تامین منابع مواجه شدند. این بانک ها به دلیل عدم رعایت ضوابط حرفه ای بانکی...
تگ لاین و اسلوگان

سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 13:15

تگ لاین و اسلوگان

توسعه یک برند و تولید محتوای تبلیغاتی ای که آن را پشتیبانی می کند برای حرفه ای های باتجربه بازاریابی و نویسنده های تبلیغاتی می تواند سخت باشد و البته برای یک صاحب کسب وکار کوچک کاملاً گیج کننده. با...
افکار یک تبلیغاتچی (بخش یازدهم)

سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 12:45

افکار یک تبلیغاتچی (بخش یازدهم)

راهکارهای متعددی وجود دارد که بتوان در تصویر سازی تبلیغات از آنها بهره برد تا به بالاترین اثربخشی رسید. در بخش گذشته به دو روش از این راهکارها پرداختیم که می توانستند هر کدام عاملی مؤثر در ایجاد...
خیال پردازی و اثر آن بر تجربه مشتری

سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 12:30

خیال پردازی و اثر آن بر تجربه مشتری

تاکنون در یادداشت های بی شمار در خصوص تجربه مشتری و مبانی آن به عنوان متمایزترین ارزشی که امروزه شرکت های دنیا برای آن برنامه ریزی می کنند و در ارائه شگفت انگیزترین آن به مشتریان از یکدیگر پیشی می...
مدیریت بازاریابی فرهنگی

سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 09:30

مدیریت بازاریابی فرهنگی

بازاریابی فرهنگی از مقوله های بسیار مهمی است که در فضای دانش کاربردی بازاریابی ایران کمتر به آن پرداخته شده است. منظور از پرداختن، انتشار یک مقاله PDFیا تألیف کتاب نیست، بلکه برنامه ریزی و اجرای...
سنجش اثربخشی تبلیغات (بخش دوم)

سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 09:20

سنجش اثربخشی تبلیغات (بخش دوم)

تست سینمای خانگی In-home projection tests: در این آزمون پروژکتور سینما به خانه مشتری برده می شود و تبلیغ روی پرده به نمایش در می آید. قبل و بعد از نمایش تبلیغ پرسشنامه ای در اختیار آنان قرار می گیرد. پاسخ های جمع...
تجارب بین المللی ادغام بانکی

سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 09:00

تجارب بین المللی ادغام بانکی

چندی است رئیس کل بانک مرکزی بر ضرورت ادغام برخی بانک ها و سبک سازی این سیستم تأکید دارد. وی در گفت وگویی اعلام کرده است: «وقتی بانک ها با یکدیگر ادغام می شوند، صرفه جویی قابل توجهی برای آنها به همراه...
فرزندپروری و کارآفرینی

دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 13:00

فرزندپروری و کارآفرینی

اندیشمندان حوزه کسب و کار بازیگران متعددی را برای اکوسیستم کارآفرینی در نظر می گیرند. در یک نگاه کلی، خانواده، جامعه، آموزش عالی، رسانه ها، آموزش و پرورش هر کدام یک بازیگر تعیین کننده در اکوسیستم...
ضرورت و اهمیت تحقیق و توسعه (R&D) در سازمان

دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 12:30

ضرورت و اهمیت تحقیق و توسعه (R&D) در سازمان

ما همواره در طول شبانه روز با حجم بسیاری از داده ها روبه رو هستیم و مدام بمباران داده ای می شویم. چه در مترو باشیم چه در ایستگاه اتوبوس چه در حال رانندگی و چه در حال پیاده روی. سرتاسر شهرها و خیابان ها...
بازاریابی مرده است / خود را به مدیر ارشد وفاداری تبدیل کنید

دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 12:15

بازاریابی مرده است / خود را به مدیر ارشد وفاداری تبدیل کنید

خب، شما تمام این مسیر تا انتهای نردبان سازمان را پیموده اید تا تبدیل به مدیر ارشد بازاریابی شوید. خود را تحسین کنید، شما استحقاق آن را دارید!  اما آیا این همه چیز است؟ خب، پس لطفا تسلیت مرا...
استراتژی بازاریابی براساس مسئولیت اجتماعی / این برند های مهربان

دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 09:30

استراتژی بازاریابی براساس مسئولیت اجتماعی / این برند های مهربان

امروزه شما بیشتر از گذشته درگیر رقابت می شوید و فضای کمتری هم برای اشتباه دارید. بیکاری دیگر فقط برای کارگرها و کارمندان نیست و طبق گزارشات میزان بیکاری در سطح مدیران ارشد 4برابر شده و 94 درصد مشاغل...
سنجش اثربخشی تبلیغات (بخش اول)

دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 09:20

سنجش اثربخشی تبلیغات (بخش اول)

وقتی کودکی ورقه امتحانی را پر می کند باید صبر کند و نتیجه را ببیند به این ترتیب متوجه می شود که چه جاهایی اشتباه کرده و به کدام بخش ها باید بیشتر توجه کند تا در آینده بتواند نمره بهتری بگیرد. در مورد...
سازمان تجارت جهانی و ما

دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 09:00

سازمان تجارت جهانی و ما

موضوع عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی دو وجه دارد. وجه اول مربوط به داخل است. آماده سازی بخش های مختلف اقتصاد برای عضویت در این سازمان از زمان دولت اصلاحات شروع  شده، جوانب لازم مورد مطالعه قرار...
معاینه های پزشکی و نقش آن در مدیریت منابع انسانی

یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 13:15

معاینه های پزشکی و نقش آن در مدیریت منابع انسانی

سلامت جسمی و روحی کارکنان که سرمایه های سازمان محسوب می شوند از جمله موارد مهم در افزایش بهره وری و تعهد به سازمان می تواند باشد. در واقع توجه به سلامت کارکنان هم می تواند بر عملکرد آنان تاثیر بگذارد...
افکار یک تبلیغاتچی (بخش دهم)

یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 12:45

افکار یک تبلیغاتچی (بخش دهم)

جلب توجه از نخستین و مهم ترین اهداف یک طرح ریزی تبلیغات است؛ اینکه یک طرح بتواند چشمگیر و جذاب باشد که جلب توجه کند و سپس مفهوم و پیامی را که در آن مخفی شده است به مخاطب منتقل کند. در حقیقت باید با...
فصل تازه تحول در صنعت قطعه سازی

یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 11:45

فصل تازه تحول در صنعت قطعه سازی

زمانی که سند برجام به امضا رسید، آن دسته از سرمایه گذاران خارجی که مدت ها بود پشت دروازه ورود به بازار ایران منتظر مانده بودند، خرسندترین گروه ها در خارج از کشور بودند. آنها عمدتا شرکت هایی بودند که...
پنجره واحد، تنها گام رو به جلو برای عضویت در WTO

یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 11:30

پنجره واحد، تنها گام رو به جلو برای عضویت در WTO

یازده سال است که ایران عضو ناظر سازمان تجارت جهانی است. در این مدت یک  بار از سازمان خارج شدیم و دوباره به عنوان عضو ناظر پذیرفته شدیم. با وجود گذشت این  همه مدت از حضور ایران در WTO  به عنوان...
کاربرد اقتصاد رفتاری در تبیین استراتژی ها

یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 09:40

کاربرد اقتصاد رفتاری در تبیین استراتژی ها

اقتصاد رفتاری (Behavioral Economics) شاخه ای از علم اقتصاد است که با رویکرد شناخت رفتار و احساسات افراد در راستای تحلیل بازار و عوامل اقتصادی، در دانشگاه های خارج از کشور تدریس می شود. اقتصاد رفتاری با روش...
<<  1 2 [34 5 6 7  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073308-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز