یادداشت اختصاصی

اکوسیستم استارتاپی / مهمانی های شبانه در گاراژ

شنبه, 03 تیر 1396 - 16:44

اکوسیستم استارتاپی / مهمانی های شبانه در گاراژ

سوالاتی هست که به راحتی نمی توان برای آنها پاسخی پیدا کرد. به عنوان مثال چرا برای خیلی از افراد جویای نام، کلمه استارتاپ با ایده های عظیم و بلند و بالا و پیچیده گره خورده است. سر این موضوع که آیا...
تحلیلی بر قانون شکل دهی در مدل شرطی سازی کنشگر اسکینر برای بازاریابی استراتژیک (بخش دوم) / مدیریت کنش بازار؛ استراتژی هدفمند و رفتارگرایانه

شنبه, 03 تیر 1396 - 16:38

تحلیلی بر قانون شکل دهی در مدل شرطی سازی کنشگر اسکینر برای بازاریابی استراتژیک (بخش دوم) / مدیریت کنش بازار؛ استراتژی هدفمند و رفتارگرایانه

با معرفی و توضیح نظریه شرطی سازی اسکینر و بخش های وابسته به آن که در قسمت قبل مطرح شد و همچنین آشنایی با مفاهیم مورد نظر، نوبت آن است که با بررسی و تجزیه و تحلیل قانون شکل دهی اسکینر، کم کم به نکته مهم...
نگاهی به کمپین «تحویل ناب» نیسان از منظر بازاریابی

شنبه, 03 تیر 1396 - 10:51

نگاهی به کمپین «تحویل ناب» نیسان از منظر بازاریابی

در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی می توانند در فرآیند تولید و توزیع به درستی به رشد و توسعه دست یابند که امکان لازم برای فعالیت های بازاریابی های نوین را بر پایه نیازها، خواسته ها و تطابق آن با...
تحلیلی بر قانون شکل دهی در مدل شرطی سازی کنشگر اسکینر برای بازاریابی استراتژیک (بخش اول) / مدیریت کنش بازار

جمعه, 02 تیر 1396 - 17:06

تحلیلی بر قانون شکل دهی در مدل شرطی سازی کنشگر اسکینر برای بازاریابی استراتژیک (بخش اول) / مدیریت کنش بازار

در دو تعریف اساسی و منطقی که توسط پیتر دراکر و فیلیپ کاتلر گری آرمسترانگ ارائه شد، پی بردم که مقوله بازاریابی فراتر از یک قالب مشخص و تعریف شده علمی است و دریافتم که در ظاهر جذاب و برونگرای...
کشاورزی، تشنه آب یا ایده های ناب

چهارشنبه, 31 خرداد 1396 - 15:58

کشاورزی، تشنه آب یا ایده های ناب

ایرانیان از گذشتگان دور با پیشه کشاورزی آشنا بوده اند، شغل اکثر قریب به اتفاق مردم ایران زراعت و کشاورزی بوده است. این شغل موروثی با گسترش شهرها و ورود مدرنیته به ایران کم کم اعتبار خود را از دست داد...
استراتژی بازاریابی در مؤسسات قرض الحسنه

چهارشنبه, 31 خرداد 1396 - 15:50

استراتژی بازاریابی در مؤسسات قرض الحسنه

سیستم مالی مبتنی بر قرض الحسنه، سازوکاری است که به رغم تمامی مسائلی که تا به امروز در حوزه های بانکی و اقتصادی کشور داشته و داریم، کماکان جایگاه والای خود را در سطوح مختلف جامعه حفظ کرده است که نماد...
ایمیل مارکتینگ یا محتوا؟

سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 16:40

ایمیل مارکتینگ یا محتوا؟

هیچ ماست فروشی نمی گوید دوغ من ترش است! نمی توانم در فضای بازار ایران، کپی برداری های ناشیانه از ابزارهای بازاریابی در خارج از کشور را نادیده بگیرم و درباره آن مطلبی ننویسم. به راستی خرید هر یک از ما...
چگونگی برنامه های وفاداری برای شرکت های فعال در حوزه فناوری (قسمت دوم)

سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 16:30

چگونگی برنامه های وفاداری برای شرکت های فعال در حوزه فناوری (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب به بخشی از چگونگی طراحی گام به گام برنامه وفاداری برای شرکت های فعال در حوزه IT اشاره کردیم. در این مطلب قصد داریم به اهرم های بازگشت مشتری اشاره کنیم. سه اهرم اولیه برای بازگشت...
اهمیت مهندسی فروش در بازار

سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 16:20

اهمیت مهندسی فروش در بازار

مهندسی فروش ترکیبی از فروش و مهندسی است که در بازارهای صنعتی و بازرگانی وجود دارد. تصمیم گیری در این بازارها متفاوت از بسیاری دیگر از بازارها و مشتریان اتخاذ می شود و بیشتر براساس اطلاعات فنی و...
مذاکره تلفنی موفق و راهکارهای آن

سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 16:10

مذاکره تلفنی موفق و راهکارهای آن

نیاز به یادگیری مهارت مذاکره در دنیای امروز، بیش از پیش برای همگان احساس می شود. مذاکره به اشکال گوناگون انجام می شود و موفقیت هر شخص با توجه به نوع فعالیت خاص یا حرفه مشخص، تا حد زیادی در گرو به...
قیمت دلار افزایش یافت

سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 10:00

قیمت دلار افزایش یافت

صرافان بازار ارز و طلا، نرخ هر دلار امریکا را 3.761 تومان و هر قطعه تمام بهار آزادی طرح جدید را 1.219.350 تومان تعیین کردند که نشان دهنده رشد قیمت دلار و همچنین افت قیمت انواع سکه در بازار است. همچنین هر...
بازی تفکیک و ادغام در بوروکراسی ایرانی

سه شنبه, 30 خرداد 1396 - 08:26

بازی تفکیک و ادغام در بوروکراسی ایرانی

مسئله بوروکراسی ایرانی، فرم نیست بلکه محتواست و با تدوین و ارسال لایحه تفکیک وزارتخانه ها از سوی دولت به مجلس نیز مسئله ای حل نمی شود. اگرچه مطمئنا با تفکیک وزارتخانه های «صنعت، معدن و تجارت»، «راه...
تصمیم گیری و نیاز مشتری در بازاریابی استراتژیک

دوشنبه, 29 خرداد 1396 - 15:40

تصمیم گیری و نیاز مشتری در بازاریابی استراتژیک

دلیل شکست اغلب برنامه ریزی های بازاریابی و انواع استراتژی های فروش، عدم درک صحیح فرآیندهاست. وقتی مشتریان محصول یا خدمات شما را می خرند، وارد فرآیندی برای تصمیم گیری می شوند. با صرف زمان برای درک...
چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد؟

یکشنبه, 28 خرداد 1396 - 16:40

چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال که چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد، این است که برند را زمانی می سازید، که برای وعده دادن به مشتری ها آمادگی دارید و زمانی می توانید برندتان را حفظ کنید که به وعده ای که داده...
اکوسیستم استارتاپی / کمی به عقب برگردیم!

شنبه, 27 خرداد 1396 - 16:15

اکوسیستم استارتاپی / کمی به عقب برگردیم!

به عنوان کسی که در اکوسیستم استارتاپی نفسم می کشم؛ از راه اندازی استارتاپ تا انجام پروسه جذب سرمایه برای چندین استارتاپی که مشاورشان بودم احساس می کنم زمان آن رسیده که کمی به عقب برگردیم! باید کمی...
درس هایی از بانوی ترکمن کارآفرین صنعت فرش  (قسمت پنجم) / خلاقیت در تولید و رفع چالش های کارکنان

شنبه, 27 خرداد 1396 - 15:32

درس هایی از بانوی ترکمن کارآفرین صنعت فرش (قسمت پنجم) / خلاقیت در تولید و رفع چالش های کارکنان

خانم قربان تاج پوری (مدیرعامل شرکت تولیدی و صادرات فرش و صنایع دستی سولماز آق قلا) بانوی ترکمن کارآفرین صنعت فرش است که در سال 1395 به عنوان کارآفرین برتر استان گلستان انتخاب شده و از سوی وزیر کشور به...
پنج شنبه ملتهب سپرده گذران بانکی

شنبه, 27 خرداد 1396 - 08:51

پنج شنبه ملتهب سپرده گذران بانکی

در حالی که هنوز هیچ تصمیمی درباره ادغام بانکها و موسسات اعتباری از سوی «شورای پول و اعتبار» و «بانک مرکزی» به طور رسمی اعلام نشده، اما هر روز شایعات مختلفی در فضای ملتهب بانکی در این باره به گوش می...
1000 کلمه از پیتر دراکر (بخش چهارم) / کسب و کار می تواند و باید از راه شرافتمندانه توسعه یابد

جمعه, 26 خرداد 1396 - 15:41

1000 کلمه از پیتر دراکر (بخش چهارم) / کسب و کار می تواند و باید از راه شرافتمندانه توسعه یابد

رستم جی و ساپر در کتاب اندیشه های بزرگ در مدیریت می نویسند پیتر دراکر (2005-1909) بی تردید بانفوذ ترین متفکر معاصر در رشته مدیریت است. او هنر نوشتن درباره مدیریت را به کمال رساند. نوشته هایش آمیخته ای بی...
محتوای رقابتی در بازاریابی محتوا

جمعه, 26 خرداد 1396 - 15:27

محتوای رقابتی در بازاریابی محتوا

اصطلاح «محتوای رقابتی» برای نخستین بار در آوریل 2017 توسط محمد ابریشمی مطرح شد. هنگامی که که بازاریابی محتوا به عنوان استراتژی نا پایداری توسط کارشناسانی مانند مارک شیفر مطرح و مقالاتی مانند شوک...
آگهی های خوب، نتیجه اعتماد سفارش دهنده به گروه ایده پردازی

چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 16:26

آگهی های خوب، نتیجه اعتماد سفارش دهنده به گروه ایده پردازی

اعتماد سفارش دهندگان به گروه ایده پردازی آگهی های تبلیغاتی، در بیشتر مواقع به نتایج خوبی ختم می شود، البته این نتایج در حالی است که گروه ایده پردازی از اعتماد پیش آمده به درستی بهره برداری و آگهی را...
بازبینی نقش و جایگاه رایزنان بازرگانی در توسعه تجارت

چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 16:11

بازبینی نقش و جایگاه رایزنان بازرگانی در توسعه تجارت

یکی از ساختارهای فعلی که در دو دستگاه مختلف یعنی وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است رایزنان بازرگانی هستند، که برای تسهیل امر تجارت و رفع مسائل و مشکلات تجار در کشورهایی که...
درسهایی از بانوی ترکمن کارآفرین صنعت فرش – ( قسمت چهارم) / وقتی کارآفرین،

چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 14:55

درسهایی از بانوی ترکمن کارآفرین صنعت فرش – ( قسمت چهارم) / وقتی کارآفرین، "خیّر" می شود!

در دوران خدمتم در جهاد، وقتی خانمهای بافنده فرش را می دیدم که اسیر قیمتگذاری های ناعادلانه دلالان شده اند، با خودم می گفتم: "خدایا به من امکانات و سرمایه ای بده بتوانم معیشت این زنان محروم و شریف را...
اثرات فرهنگی و اجتماعی یک ابر قدرت تجاری

چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 14:34

اثرات فرهنگی و اجتماعی یک ابر قدرت تجاری

رستورانهای  دارای حدود 36200 شعبه در 119 کشور جهان، بزرگ ترین مجموعه رستوران های زنجیره ای  میباشد که نام آن برای کوچک و بزرگ در سراسر دنیا شناخته شده است چون روزانه حدود 70 میلیون نفر(چیزی نزدیک به...
فرآیند برندسازی ( بخش دوم)

چهارشنبه, 24 خرداد 1396 - 14:21

فرآیند برندسازی ( بخش دوم)

در بخش قبلی فرایند برند سازی را توضیح دادیم و به مراحل مختلف آن پرداختیم. در این قسمت به به نکات مهم دیگری اشاره خواهیم کرد که برای پیشبرد کار لازم است. چه زمانی باید برند را ساخت قسمت های زیر مواقع...
چگونگی برنامه های وفاداری برای شرکت های فعال در حوزه فناوری (قسمت اول)

سه شنبه, 23 خرداد 1396 - 15:50

چگونگی برنامه های وفاداری برای شرکت های فعال در حوزه فناوری (قسمت اول)

نخستین گام در طراحی یک برنامه امتیازی و وفاداری خوب، شناخت مشتریان و چگونگی مشارکت دادن آنها در برنامه های شرکت است. صنعت فناوری یا همان high tech، یک بازار رقابتی فشرده است که تنوع محصولات و خدمات در...
افزایش فروش با درک رفتار مصرف کننده

سه شنبه, 23 خرداد 1396 - 15:45

افزایش فروش با درک رفتار مصرف کننده

از جمله راهکارهای فروش بیشتر و بازاریابی هدفمندتر، دقت در رفتار مصرف کننده است.رفتار مصرف کننده، مطالعه افراد و فعالیت هایی است که برای برآوردن نیازهای شناخته شده ی آن افراد انجام می شود. این...
فرآیند برندسازی را بهتر بشناسیم (بخش اول)

سه شنبه, 23 خرداد 1396 - 15:19

فرآیند برندسازی را بهتر بشناسیم (بخش اول)

وقتی زمان برندسازی فرا میرسد، قبل از اینکه حقیقتاً تمام سعی خود را بکار گرفته و شروع کنید، باید بدانید درگیر چه کاری می شوید. این مقاله به شما درباره  فرآیند برندسازی، یک دید کامل می دهد؛ من مراحل...
[12 3 4 5  >>  


عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073308-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز