جمعه, 31 فروردين 1397 - 15:16

علی بابا سرانجام به سلطه آمازون در تجارت الکترونیک خاتمه داد

به گزارش وب سایت نکست وب و براساس جدیدترین آمار، علی بابا به عنوان محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در دنیا از آمازون پیشی گرفته است.

داده های آمار دیجیتال سه ماهه دوم ۲۰۱۸ نشان می دهند که علی بابا، غول خرده فروشی چینی، محبوبیتی بیشتر از آمازون پیدا کرده است. برخی از داده های ارائه شده در این آمار توسط پلتفرم تحلیل الکسا فراهم شده است. براساس آخرین رتبه بندی الکسا از برترین وب سایت های جهان، وب سایت تابائو متعلق به علی بابا به جایگاه دهم و یک پله بالاتر از آمازون ارتقا یافته است.

به گزارش زومیت، آنطور که الکسا می گوید، این رتبه بندی ها با استفاده از ترکیب میانگین روزانه بازدیدکنندگان و نمایش صفحات در طول ماه گذشته محاسبه شده اند. الکسا گزارش می دهد که خریداران زمان بیشتری در تابائو سپری می کنند. درواقع بازدیدکنندگان روزانه به طور متوسط بیش از هشت دقیقه زمان صرف بازدید از پلتفرم تابائو می کنند؛ درحالی که این زمان برای بازدیدکنندگان از وب سایت آمازون به طور میانگین، هفت دقیقه و چهل ثانیه است.

علی اکسپرس، محبوب ترین اپلیکیشن خرید دنیا

جدیدترین داده ها نشان می دهند که محصولات علی بابا در زمینه اپلیکیشن های موبایل نیز دست بالا را دارند. براساس رتبه بندی وب سایت اپ انی از بیشترین اپلیکیشن های دانلودشده در مارس ۲۰۱۸، علی اکسپرس جایگاه نهم را در اختیار دارد و در بین ۱۰ عنوان برتر این فهرست، تنها اپلیکیشن اختصاصی خرید به حساب می آید.

رتبه بندی اپ انی براساس ارقام دانلود ماهانه از فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور در سراسر دنیا به دست آمده است. همچنین، این داده ها نشان می دهند که علی اکسپرس از فوریه ۲۰۱۸ تاکنون ۱۲ پله صعود کرده و یک پله بالاتر از اسنپ چت قرار گرفته است. نکته جالب اینکه اپلیکیشن های موبایل فیس بوک با وجود رسوایی پیش آمده در ماه گذشته، همچنان در میان پردانلودترین و پرکاربردترین اپلیکیشن ها در ماه مارس قرار دارند. برای مطالعه جزییات بیشتر درباره این داده ها می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

وب سایت ها، کلید اصلی تجارت الکترونیک

براساس یافته های بلندمدت تر در مجموعه گزارش های وب سایت نکست وب، محبوبیت اپلیکیشن های تجارت الکترونیک در حال افزایش است. همچنین داده های منتشرشده در گزارش اخیر «دیجیتال در ۲۰۱۸» نشان می دهند که اقبال مردم به خرید از طریق موبایل به طور مرتب افزایش می یابد.

با این حال، جدیدترین داده های وب سایت گلوبال وب ایندکس تأکید می کنند که مردم همچنان خرده فروشی های مبتنی بر وب را با اختلاف قابل توجهی بر اپلیکیشن های خرید ترجیح می دهند.

در ماه گذشته، میزان بازدید کاربران اینترنت از یک وب سایت تجارت الکترونیک نزدیک به ۵۰درصد بیشتر از به کارگیری یک اپلیکیشن خرید در دستگاه های موبایل بود. همچنین مردان علاقه بیشتری به استفاده از وب سایت ها دارند.

در همین حال، داده های گلوبال وب ایندکس نشان می دهند که در ماه گذشته نزدیک به سه چهارم تمام کاربران اینترنت در ۴۰ اقتصاد برتر دنیا اقدام به خرید اینترنتی کرده اند؛ بدین مفهوم که بیش از ۸۰درصد کاربرانی که به خرده فروشی های آنلاین سر زده اند، ماهانه دست کم از یکی از این فروشگاه ها خرید کرده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی