دوشنبه, 20 دی 1395 - 09:50

توصیه های کاربردی برای مشاغل آنلاین / چطور شغلی را که می خواهیم به دست بیاوریم؟

«من از یک پیشخدمت 16ساله به یک صاحب کسب و کار و یک مدیر اجرایی ارشد تبدیل شده ام و هرگز این فرصت را بدون حضور در شبکه های آنلاین به دست نمی آوردم.»

جس رتی یک زن با یک ماموریت است. او می خواهد که همه ما به صورت آنلاین پیشرفت های حرفه ای داشته باشیم و در این راه، فرصت های حرفه ای بیشتری برای خودمان ایجاد کنیم.

با توجه به اینکه تغییر شغل می تواند یکی از سخت ترین کارهایی باشد که در زندگی یک نفر اتفاق می افتد، بسیاری از ما از هر چیزی که تغییر شغل را برایمان آسان تر کند استقبال می کنیم.

براساس یک تحقیق انجام شده توسط هریس پول، هشت نفر از 10 نفر تغییر شغل را امری پر از استرس و ناراحت کننده می دانند؛ استرس زاتر از تغییر خانه، برنامه ریزی برای عروسی و حتی انجام روت کانال در دندانپزشکی.

اما وقتی که مسئله شکار شغل در میان است، جس می گوید که نباید اجازه بدهیم استرس ها ما را از اقدام کردن باز بدارند. او می گوید: «اینقدر به چیزها اهمیت ندهید و به آنها فکر نکنید و اصلا نگران این نباشید که آیا می توانید وضعیت جدید را تحمل کنید یا نه.»

این توصیه چیزی است که او شخصا در زندگی اش تجربه کرده و از آن سربلند بیرون آمده است. جس که حالا یکی از مدیران اجرایی کراودفاندر، یکی از بزرگ ترین پلتفرم های کراودفاندینگ (جمع آوری سرمایه و سرمایه گذار برای ایده ها و استارتاپ هایی که در ابتدای کار قرار دارند) انگلیس است، از زمانی که از مدرسه فارغ التحصیل شده زندگی ماجراجویانه و پر فراز و نشیبی داشته است.

فعال در فضای مجازی

او کارش را به عنوان یک پیشخدمت در سن پایین شروع کرد و می گوید که این همکارانش بودند که به او گفتند توانایی زیادی دارد. او نقل می کند که همکارانش می گفتند می تواند به تنهایی به چیزها و دستاوردهای بزرگی در زندگی برسد.

این صحبت ها باعث شد که او یک پروفایل حرفه ای آنلاین برای خود درست کند. نکته کلیدی در موفقیت او از همان گام های اول، حضور فعال آنلاین بوده است.

جس می گوید: «کراودفاندر من را از طریق لینکداین پیدا کرد و تا آنجا پیش رفت که به من شغل پیشنهاد بدهد.»

داون ببه از کراودفاندر که جس را استخدام کرده است، می گوید که وقتی می خواهد کسی را استخدام کند به این چیزها توجه ویژه ای دارد: اینکه متقاضیان استخدام چطور هستند و درباره چه چیز اشتیاق و علاقه فراوانی دارند.

دانیل فاراز از لینکداین می گوید که تجربه جس به صورتی افزاینده همگانی و عمومی است. 

«در بیشتر موارد، بیشتر مردم به دنبال کار نمی گردند بلکه چیزی هستند که ما به آنها کاندیداهای فعال می گوییم، اما لینکداین می تواند کمک کند که روند معکوس باشد و این شغل ها باشند که به دنبال شما بگردند.»

اما این روند،  وقتی به نتیجه می رسد که شما پروفایل کاملی داشته باشید و متاسفانه نکته هم همینجاست. بسیاری از ما چندان در معرفی حرفه ای خودمان کارا نیستیم.

ما بیشتر از موفقیت های حرفه ای و اعلانات شغلی، در اشتراک گذاری عکس غذاها و چیزهای به درد نخور توانایی داریم و موفق هستیم.

داراین می گوید: «مردم براساس پروفایل آنلاینی که ما داریم ما را قضاوت می کنند.»

مسئله فقط لینکداین نیست بلکه باید در همه شبکه های از جمله فیس بوک و توییتر حضوری فعال داشته باشیم: «مطمئن شوید که چیزی که به صورت آنلاین ارائه می دهید دقیقا بر تصویری که می خواهید از شما دیده شود منطبق باشد. هیچ وقت شب قبل از تعطیلات شما نمی تواند با صبح نخستین روز کاری تان یکی باشد.»

اشتباهی که بسیاری از ما مرتکب می شویم این است که وقتی دنبال یک شغل جدید می گردیم، فقط شبکه های مجازی حرفه ای (مربوط به آن شغل)  را چک می کنیم، اما استخدام کننده ها به چیزهای بیشتری فکر می کنند و می خواهند از هر راه ممکن به این نتیجه برسند که آیا ما مناسب شغل آنها هستیم یا نه.

داون ببه از کراودفاندر می گوید: «نخستین کاری که ما می کنیم این است که به صورت آنلاین چک می کنیم تا ببینیم می توانیم کاندیداهای بالقوه را در محدوده جغرافیایی موردنظرمان پیدا کنیم یا نه. کاندیداهایی که باید تشخیص بدهیم علاقه و مهارت کافی برای شغلی که ما مدنظر داریم دارند یا نه.»

چنین روشی برای پیدا کردن استخدام شغلی در طول چند سال گذشته به صورتی انقلابی تغییر کرده است و حالا بیشتر افرادی که دنبال کار می گردند یا برعکس بیشتر کارفرمایانی که دنبال نیرو می گردند، جست وجوهای شان را به صورت آنلاین انجام می دهند.

لینکداین در سراسر جهان نزدیک به 400میلیون عضو دارد. سال گذشته مایکروسافت برای خرید لینکداین 26میلیارد دلار پول پرداخت کرد.

و حالا فیس بوک که هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، فضای ورک پلیس (محل کار) خود را راه اندازی کرده است. اساس کار این پلتفرم این است که به کارگران و کارمندان اجازه بدهد با یکدیگر صحبت کنند، البته از خانه.

هرچند این فضای آنلاین فعلا در حد شرکت ها طراحی شده، اما با توجه به تعداد کاربران فیس بوک، می تواند رقیبی کاملا جدی برای لینکداین باشد.

خلاق باشید

جس، پیشنهاد خاص خود را برای جوانان دارد.

او می گوید: «اگر می خواهید دیده شوید و متمایز باشید، باید در پروفایل های آنلاین خود خلاق و هوشمند باشید. اگر می خواهید با استفاده از این فضا در شغل خود پیشرفت کنید، نکته بسیار مهم این است که تداوم داشته باشید.»

جس می گوید که او همیشه می خواسته کسب و کارش را در شهر زادگاهش کورن ول راه بیندازد.

علاوه بر کار کردن برای کراودفاندر، او و شریکش شرکت کورن ول کمپر کمپانی را هم راه اندازی کرده اند. کار این شرکت اجاره دادن کاروان های فولکس واگن به کسانی است که می خواهند برای تعطیلات به کمپینگ بروند. 

او می گوید که به لطف شبکه های اجتماعی آنلاین، آدم می تواند در هر جایی که هست تاثیر زیادی روی کاری که می کند بگذارد.

او البته این پیشنهاد بسیار مهم را هم دارد. فقط آنلاین بودن جایگزین مناسبی برای دانش حرفه ای و تعهد نیست و باید «چیزهایی را که باید، بلد باشید.»

توصیه های کاربردی در جست وجو برای شغل

- یک عکس پروفایل مناسب پیدا کنید، در این صورت 14بار بیشتر احتمال دارد که دیده شوید.

- روی تصویر حرفه ای خود کار کنید، کارفرمایان حتما به این مسئله توجه می کنند.

- از نمونه کارهای تان در پروفایل خود استفاده کنید.

- هر روز زمان مشخصی را برای حضور آنلاین در فضاهای آنلاین کسب و کاری مرتبط اختصاص دهید.

- در فضاهای مجازی شرکت هایی را که دوست دارید برای شان کار کنید فالو کنید و پست های جدید آنها را بازنشر بدهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 86073308-021

social@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز