یکشنبه, 30 آبان 1395 - 10:30

معرفی مدل مرجع نوآوری محصول

دکتر محمد ناطق، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، ضمن تشکر از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، کنفدراسیون صنعت ایران و مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان همراهان و حامیان اصلی این جشنواره، به معرفی مدل مرجع نوآوری محصول پرداختند.

ایشان با تأکید بر مفهوم نوآوری باز، نوآوری را فرایندی از بازار تا بازار توصیف کرده و مراحل اصلی نوآوری محصول را مبتنی بر «مدل مرجع نوآوری محصول» در ۶ فاز «توسعه ایده ها»، «بررسی و غربال اولیه ایده ها»، «توسعه طرح کسب و کار»، «توسعه محصول»، «آزمون و اعتبار سنجی در بازار» و «لانچ به بازار» معرفی نمودند. ایشان با تأکید بر اینکه این چارچوب براساس یکی از معتبرترین مدل های جهانی نوآوری محصول بنام Stage Gate توسعه داده شده است بیان کردند:

دبیرخانه جشنواره قصد دارد تا با توسعه فعالیتهای خود در زمینه ارزیابی شرکت های ایرانی در دوره های آتی جشنواره براساس مدل مذکور و ارائه گزارشی از نقصان های موجود در فرایند نوآوری محصول شرکت ها، بتواند در توسعه یک فرایند نوآوری محصول موفق در شرکت های ایرانی نقش آفرین بوده و گام های ارزشمندی را در جهت ارتقای سطح نوآوری در ایران بردارد.

رئیس شورای سیاست‌ گذاری

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

روابط عمومی : 88938410-021

[email protected]

شبکه های اجتماعی فرصت امروز