یکشنبه, 30 آبان 1395 - 13:30

«تبلت بانک»، خدمتی متمایز از بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران در راستای ماموریت خود- تلاش مستمر برای ارائه خدمات مالی روزآمد به جامعه – اقدام به ایجاد و راه اندازی سامانه تبلت بانک کرده است. در این سامانه که بانک رفاه کارگران آن را برای اولین بار در نظام بانکی کشور و همگام با رشد فناوری و متناسب با نیازهای جامعه به ویژه نسل جوان تهیه و طراحی کرده، مشتریان محترم می توانند با نصـب و راه انـدازی آن خدمات مورد نیاز را در قالب های تحلیلی، مالی، اطلاع رسانی و ارتباط مستـقیم با بانك دریافـت کنند. 

در این نرم افزار که با هدف ایجاد یك نرم افزار مختص تبلت تولید شده است علاوه بر استفاده بهینه از فضا و سایز بزرگ صفحه تبلت؛ سایر كاركردهای مرتبط با مدیریت مالی شخصی نیز قرار گرفته است. شما می توانید مجموعه ای از خدمات بانكی را با استفاده از ایـن نرم افزار انجام داده و در عین حال درآمد و هزینه خود را مدیریت کنید. از دیگر امـكانات مـهم آن شعـبه یابی و امـكان به اشتراك گذاری رسید مالی انتقال وجه از طریق شبكه های اجتماعی و پیامك است.

نرم افزار تبلت بانك چه تفاوتی با موبایل بانك دارد؟

با توجه به متفاوت بودن سایز و ابعاد تبلت و گوشی موبایل و در اختیار داشتن فضای بیشتر، بهینه سازی و طراحی واسط كاربری به منظور استفاده بهینه از فضای صفحه به همراه رابط تعاملی مناسب صورت گرفته است. همچنین كاركردهایی نظیر مدیریت مالی شخصی به منظور آگاهی و بهبود مدیریت دخل و خرج شخص اضافه شده است.

علاوه بر این بسته به موقعیت، نمایش اطلاعات بیشتر در برخی از صفحات صورت گرفته است. به عنوان مثال در صفحات انتقال وجه، موجودی حساب به همراه روند مانده حساب نمایش داده می شود و یا در صورتحساب اطلاعات تكمیلی تراكنش نظیر زمان اجرا و دسته بندی تراكنش نمایش داده می شود.

پیش نیاز نرم افزاری

نرم افزار تبلت بانك،  برای تبلت های با سیستم عامل اندروید طـراحی شـده است. این نرم افـزار با اندروید نسخه 4 و بالاتر سازگار است. نرم افزار برای ورود به سیستم و انجام عملیات بانكی نیاز به استفاده از بستر اینترنت دارد. همچنین برای قابلیت باركد خوان باید به دوربین تبلت دسترسی داشته باشد.
سایز مناسب صفحه دستگاه

تبلت بانك برای تبلت های 7 تا 10 اینچ بهینه سازی شده است. برای كار با گوشی ها موسوم به فبلت (سایز 5,7 تا 7 اینچ) و سایزهای كوچك تر توصیه می شود نسخه موبایل بانك را دانلود و نصب كنید.

آیا جهت استفاده از تبلت بانك نیاز به مراجعه به شعبه است؟

نحوه اخذ نام كاربری و رمز عبور مشتری

در صورتی كه قبلا از سرویس موبایل بانك رفاه استفاده كرده اید دیگر نیازی به مراجعه به شعبه ندارید و می توانید با همان شماره موبایل ثبت شده قبلی برای نام كاربری و كلمه عبور از «تبلت بانك» نیز استفاده کنید.

برای استفاده از سرویس تبلت/موبایل بانك باید به شعبه مراجعه کرده و پس از تكمیل فرم، پاكت حاوی نام كاربری و رمز عبور را از شعبه دریافت كنید. برای مشتریانی كه تاكنون از سرویس موبایل بانك رفاه استفاده نکرده اند مراجعه به شعبه و دریافت پاكت حاوی نام كاربری و رمز عبور الزامی است.

امكان استفاده از رمز یكبار مصرف (OTP)

در صورتی كه قبلا برای سامانه بانكداری اینترنتی OTP دریافت کرده اید، نیازی به دریافت دستگاه  OTP مجدد نبوده و می توانید از همان دستگاه برای تولید رمز دوم برای نرم افزار تبلت بانك استفاده کنید.

اینترنت

برای كار با تبلت بانك، باید اینترنت دستگاه خود را روشن كنید. با توجه به حجم بزرگ پیام های تبادلی و همچنین كندی بستر پیامك،  امكان كار با پیامك وجود ندارد.

نحوه دریافت و نصب نرم افزار

جدیدترین نسخه نرم افزار تبلت بانك را از نشانی www.refah-bank.ir قسمت تبلت بانك واقع در بخش خدمات الكترونیك دانلود و نصب كنید. چنانچه پس از دانلود نرم افزار تبلت بانك موفق به نصب آن بر روی تبلت خود نشدید،  ضروری است با استفاده از نرم افزارهای مدیریت فایل اندروید (My Files, File Manager, File explorer) واقع در تلفن همراه خود فایل دانلود شده را از مسیر دانلودها اجرا کنید. اگر نرم افزار مدیریت فایل ها را در تلفن همراه خود نیافتید،  می توانید آن را از سایت های معتبر دریافت کنید.

مشكل در به روزرسانی تبلت بانك را چگونه برطرف كنم؟

در صورتی كه نرم افزار جدید را به روز(Update ) یا جایگذاری (Replace) کرده اید و با اشكالاتی در هنگام نصب و بهره برداری روبرو هستید، برنامه را به طور كامل از روی تبلت خود Uninstall كرده و مجدداً نسبت به نصب آن اقدام کنید.

نحوه فعال سازی و ورود به سیستم

در ابتدا نام كاربری و شماره موبایل از شما درخواست می شود و پس از بررسی صحت نام كاربری و شماره موبایل ارسال شده از سوی مركز، كد فعال سازی به همان شماره پیامك ارسال خواهد شد. سپس از شما درخواست می شود كه كد دریافت شده را در قسمت مربوطه وارد کنید. با توجه به مشكلات مربوط به زیرساخت مخابراتی ارسال پیامك، ممكن است ارسال این كد تا 3 دقیقه طول بكشد. در صورتی كه تا 3 دقیقه كد برایتان پیامك نشد عملیات فعال سازی را مجدد انجام دهید.

بعد از انجام فعال سازی برای ورود به سیستم نام كاربری و كلمه عبور درخواست می شود. در صورتی كه قبلا مشتری موبایل بانك رفاه بوده اید در این بخش نام كاربری و كلمه عبور را با نام كاربری و كلمه عبور موبایل بانك پر كنید. در غیر این صورت نام كاربری و كلمه عبور كه داخل پاكت دریافتی از شعب نوشته شده است را در این قسمت وارد كنید.

در فعال سازی و ورود به سیستم مشكل دارم

در صورتی كه برای اولین بار فعال سازی را انجام می دهید، باید نام كاربری دریافت شده از شعبه را به همراه شماره موبایلی كه در شعبه برای استفاده از سیستم ثبت كرده اید، وارد كنید. در هنگام وارد كردن نام كاربری از انگلیسی بودن كیبورد تلفن همراه خود مطمئن شوید. همچنین به كوچك و بزرگ بودن حروف وارد شده توجه كنید.

در صورت وجود مشكل در فعال سازی و یا ورود به سیستم، از صحت نام كاربری، رمز عبور و شماره موبایل اطمینان حاصل كنید و در صورتی كه مشكل برطرف نشد، به یكی از شعب بانك رفاه برای بررسی مشكل مراجعه كنید؛ ممكن است اطلاعات شما به درستی در سیستم ثبت نشده باشد.

برای راهنمایی و ارائه انتقادات و نظرات چه كار كنم؟

برای مشاهده راهنمای نرم افزار و یا ارسال نظرات و پیشنهادهای خود از منوی كنار نرم افزار گزینه «راهنما و تماس با ما» را انتخاب کنید. در این بخش می توانید راهنمای نرم افزار و لیست سوالات متداول را بارگیری نموده و مطالعه کنید. در قسمت تماس با پشتیبانی، به صورت مستقیم و بدون خروج از برنامه می توانید با مركز پشتیبانی بانك رفاه «فراد» تماس بگیرید و مشكل خود را در میان گذارید.

در بخش گزارش خطا و پیشنهاد نیز می توانید ما را در جریان مشكلات كاركردی نرم افزار قرار دهید. پیشنهادهای شما همواره راهنمای ما در بهبود نرم افزار است. بنابراین حتما نظرات خود را با ما در میان گذارید. به علاوه در صورتی كه بعد از استفاده نرم افزار رضایت داشتید می توانید با ثبت نظر خود و امتیازدهی دركافه بازار از ما حمایت كنید.

ویژگی ها و قابلیت های مهم سامانه تبلت بانک

• نمایش داشبورد مالی شخصی

• نمایش نمودار فهرست هزینه های دسته بندی شده طی ماه انتخاب شده

• نمایـش درآمـد/ هزینه طی ماه انتخاب شـده

• نمایش روند مانده حساب طی ماه انتخاب شده

• امکان مشاهده فهرست تراکنش های دسته بندی شده با لمس هر بخش از نمودار واقع در منوی داشبورد مالی

• امکان نمایش موجودی، درآمد و هزینه حساب انتخاب شده

• امکان نمایش آخرین تراکنش های حساب انتخاب شده

• امکان نمایش جزئیات بیشتر حساب از طریق دکمه  بیشتر  در منوی داشبورد مالی و فیلتر داده های ورودی

• امکان دسترسی سریع به منوی انتقال وجه از طریق منوی داشبورد مالی

• امکان ذخیره شماره حساب، شماره شبا و شماره کارت مخاطب در منوی انتقال وجه

• تشخیص سرویس مناسب با توجه به داده های ورودی مشتری در منوی انتقال وجه

• لینک کردن مخاطب ها با فهرست تماس گوشی

• تعیین و مشاهده عکس مخاطب ها

• امکان تکرار تراکنش در منوی انتقال وجه/ آخرین ها از طریق قرار دادن انگشت بر روی تراکنش انتخابی و کشیدن آن به سمت چپ (Swipe)

• طراحی واسط کاربری ویژه تبلت

• انتخاب عکس پروفایل از طریق دوربین یا گالری

• امکان نمایش و  به اشتراک گذاری رسید انتقال وجه از طریق پیام کوتاه و شبکه های اجتماعی

• امکان درج یادداشت به هنگام به اشتراک گذاری رسید انتقال وجه

• نمایش جزئیات هر تراکنش

• تعیین حساب پیش فرض جهت انجام تراکنش های مالی

• انتقال وجه بین حساب های شخص بدون وارد کردن حساب مبدا و مقصد از طریق قرار دادن گزینه منتخب به عنوان حساب مبدا بر روی حساب مقصد در منوی حساب ها/کارت ها

• قابلیت فعال سازی مبتنی بر اینترنت و دریافت کد فعال سازی

• امکان ذخیره شماره تلفن همراه به هنگام خرید شارژ

• امکان استفاده بر روی تبلت های7، 8 و 10 اینچی

• استفاده بر بستر های WiFi و GPRS

• استفاده از نام کاربری و رمز عبور سامانه موبایل بانک جهت استفاده از خدمات سامانه تبلت بانک (بدون مراجعه مشتری به شعبه)

• انجام تراکنش ها به صورت رمزنگاری شده با رعایت استانداردهای امنیتی

• استفاده از رمز دوم ثابت یا رمز یکبار مصرف (OTP) جهت انجام تراکنش های مالی

فهرست خدمات  سامانه تبلت بانک

• داشبورد مالی

• نمایش فهرست حساب های حقیقی

• دریافت صورتحساب

• انتقال وجه فوری، کارت به کارت، پایا و ساتنا

• پرداخت قبوض از دو طریق دستی و بارکدخوان

• پرداخت حق بیمه کارفرمایان

• خرید شارژ همراه اول و ایرانسل

• امکان تعیین و تغییر نام کاربری دلخواه مشتری

• تغییر رمز اول و دوم

• امکان اعلام گزارش خطا و مشکلات به طور مستقیم و فوری با مرکز فراد ( ایمیل و تلفن )

• امکان دسترسی به راهنما از داخل نرم افزار

• امکان فیلترینگ بر حسب نوع دایره ارزی، صدور آنی کارت و خودپرداز

• شعبه یاب

• امکان نمایش شماره تلفن و آدرس شعبه درخواستی

• امکان جستجو بر حسب آدرس، کد شعبه و ...

• امکان تماس با شعبه موردنظر پس از اخذ اطلاعات شعبه

• امکان موقعیت یابی


کانال تگرام روزنامه فرصت امروز


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

روزنامه صبح فردا را ، امشب بخوانید

  • بیش از 700 شماره روزنامه (PDF) را دانلود کنید
  • اطلاعات کسب و کار خود را در نیازمندی های نما به ثبت برسانید
  • در خبرنامه روزنامه فرصت امروز عضو شوید
مشترک آنلاین روزنامه شوید >