شنبه, 30 خرداد 1394 - 11:48

ایده های احمقانه

ایده های پولساز: ایده های خلاقانه ای که پولساز می شوند

ایده های پولساز گاهی اوقات خیلی احمقانه به نظر می رسند به ویژه قبل از اجرایی شدن و حتی در ابتدای فعالیت. بنابراین هیچ وقت ایده های خودتون را دست کم نگیرید و از اظهار نظر دیگران واهمه نداشته باشید. حتی اگر ایده های شما را مسخره کنند.

همه افراد در طول روز زمانی را برای پرداختن به ایده‌های احمقانه صرف می‌کنند. زمانی که شما رویایی را در ذهن می‌پرورانید و تصور می‌کنید شاید ایده شما بسیار احمقانه و غیر‌قابل اجرا باشد درست همان زمانی است که فردی به دنبال اجرایی کردن ایده‌هایی است که تا چند قرن گذشته، چند سال گذشته یا حتی چند ماه قبل از آن احمقانه، بعید و دور از ذهن به نظر می‌رسیده است. همه پیشرفت‌ها و تکنولوژی بشر مدیون و مرهون افرادی است که در زمان خود انسان‌های احمقی به نظر می‌رسیدند و از نگاه دیگران ایده‌های احمقانه‌ای در ذهن داشتند. شاید اگر 100سال پیش در رابطه با ایده تلفن همراه با کسی صحبت می‌کردید شما را انسان احمق و خیال‌پردازی می‌دانست اما این ایده و بسیاری از ایده‌های کارآفرینی دیگر که زمانی بعید، احمقانه و دور از ذهن به نظر می‌رسید امروزه به فرصتی برای سودآوری شرکت‌های بزرگ چندملیتی تبدیل شده است.

بخش مرتبط: فرصتهای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار

مطلب مرتبط: راهکارهایی برای پرورش ذهن خلاق

مطلب مرتبط: فرصت هایی برای افزایش رشد شخصیت

ایده‌های احمقانه‌ای که پولساز شدند

ایده1: تبلیغات در مقیاس پیکسل

در سال 2005، یک انگلیسی به نام الکس تئو وب‌سایتی تبلیغاتی به نام$1 million homepage را راه‌اندازی کرد. هدف این صفحه که از یک میلیون پیکسل تشکیل شده، تبلیغ برندهای گوناگون است. در واقع صاحب این صفحه هر پیکسل این صفحه را به برندهای گوناگون اجاره داده و بابت هر کدام از آنها یک دلار پول می‌گرفت. هر کسی هر چقدر دلش می‌خواست، براساس پولی که داشت پیکسل می‌خرید تا بتواند کالای خود را تبلیغ کند. ایده اصلی این بود که مخاطب برند را در صفحه اصلی ببیند و یک لینک او را به سایت موردنظر برساند. کل هزینه‌ای که آقای تئو در ابتدای کار برای دامنه و هاستیگ این سایت پرداخت کرد 50 پوند بود. پس از به میدان آمدن این وب‌سایت طبیعی بود که کلمه‌ها یکی از پس از دیگری روی این صفحه نقش ببندند و برندهای گوناگون برای حضور در آن صف بکشند. این وب‌سایت پس از راه‌اندازی به سرعت جای خود را در میان همه برندها باز کرد و تنها پنج ماه پس از اینکه افتتاح شد، به تمامی اهداف خودش در پولسازی رسید.

ایده2: جارو برقی برای صفا دادن به موها

این جاروبرقی به‌صورت ویژه طراحی شده است. البته کار این جاروبرقی مثل همتایان دیگرش نیست. این وسیله وظیفه کوتاه کردن موهای آدم‌ها را بر عهده دارد. به نظرم توضیح زیادی لازم نباشد. در معرفی این جاروبرقی شگفت‌انگیز از آن به‌عنوان انقلابی در روش‌های کوتاه کردن مو نام برده شده است. این دستگاه جالب موها را به‌صورت مساوی و درست مثل یک آرایشگر حرفه‌ای کوتاه می‌کند. این دستگاه در سال 1986 در کالیفرنیای آمریکا طراحی و ساخته شد. طبق آمار تا سال 2000 میلادی به فروش قابل توجه 2 میلیون دستگاه رسید.

مطلب مرتبط: چگونه مانند یک کارآفرین رشد یابید؟

این جارو برقی Floobee نام دارد. نکته جالب اینجاست که از ایده این جاروبرقی مو کوتاه کن بارها و بارها در آگهی‌های تلویزیونی استفاده شده است. این وسیله اکنون یکی از محصولات محبوب در میان مو بلندهاست. این محصول ابتکاری در طول این سال‌ها میلیون‌ها دلار برای صاحبانش درآمد داشته است.

بخش مرتبط: فرصتهای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار

مطالب مرتبط

کسب و کار با سرمایه کم

کسب و کار با سرمایه 10 میلیون

کسب و کار با سرمایه 50 میلیون

فرصت های سرمایه گذاری

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی