یکشنبه, 25 شهریور 1397 - 15:21

چگونه ویدئوی تبلیغاتی برای لینکداین بسازیم؟

آیا مایل به جلب توجه بیشتر در لینکداین هستید؟ اگر تحولات این شبکه اجتماعی ویژه کارآفرینان را دنبال کرده باشید، تیم فنی لینکداین به تازگی امکان بارگذاری ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران را مهیا کرده است، بنابراین به منظور توسعه کسب وکار شخصی یا شرکت تان توجه به این ویژگی ضروری خواهد بود.

در این مقاله متئو گاسپارلو به عنوان کارشناسی خبره در زمینه تبلیغات دیجیتال به شما در زمینه راه اندازی نخستین ویدئوی تبلیغاتی تان در لینکداین کمک خواهد کرد. بیش از این وقت شما را هدر نمی دهم. اجاز دهید به سراغ توصیه های متئو برویم.

1. تعریف مخاطب هدف

گام نخست تعیین مخاطب هدف است. منظور از مخاطب هدف در اینجا آن دسته از کاربرانی است که قصد نمایش ویدئوی تان بدان ها را دارید. مزیت اصلی تعیین مخاطب هدف صرفه جویی در بودجه تبلیغاتی مان است. بر این اساس به جای ارائه ویدئوی تبلیغاتی به افراد بی ربط به کسب وکارمان، دقیقا به سراغ افراد فعال و مرتبط با برندمان خواهیم رفت.

مطلب مرتبط: چرا باید در سال جدید ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید؟

لطفا به راهکارهای ذیل به منظور شناسایی مخاطب هدف توجه نمایید:

گفت وگو با مشتریان فعلی و قبلی: سعی کنید در فرآیند گفت وگو به موقعیت شغلی و اجتماعی آنها پی ببرید. به علاوه تمرکز شما باید بر روی شکایت آنها از برخی کاستی های کسب و کار شما باشد. بر این اساس به راحتی توانایی ارائه محصولی برای کاهش مشکلات آنها را خواهید داشت.

صحبت با مدیرعامل، مسئول استراتژی و تیم فروش: این کار به منظور دریافت اطلاعات آنان پیرامون مشتریان مختلف صورت می پذیرد.

مطالعه داده های قبلی شرکت در مورد مشتریان: این مرحله از طریق مراجعه به بایگانی و مطالعه اطلاعات موجود در پرونده مشتریان صورت می پذیرد. هدف اصلی از این کار دسترسی به اطلاعات موردنیاز بدون صرف هزینه هنگفت است.

بررسی پروفایل مشتریان در شبکه های اجتماعی: امروزه همه افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. در لینکداین، به عنوان شبکه اجتماعی ویژه کسب وکار، اغلب افراد حرفه ای حضور پیدا می کنند. برهمین اساس مشاهده پروفایل آنها یکی از راهکارهای بسیار ساده در زمینه فهم ارتباط آنها با کسب وکارمان خواهد بود.

به عنوان مثال، به سراغ پروفایل مشتریان ایده آل برندتان در لینکداین بروید. مشاهده فهرست علاقه مندی آنها در کنار بخش مطالب به اشتراک گذاشته شده، راهکار مناسبی برای شناخت آنها است. همچنین هرگز از اهمیت بخش بیوگرافی اکانت کاربران قافل نشوید. در این بخش معمولا افراد شرح مختصری از علاقه مندی و زمینه تخصصی شان بیان می کنند.

در فرآیند پژوهش تان تمام نکات مهم در مورد مشتریان ایده آل خود را ثبت کنید. سپس به سراغ کاربران معمولی رفته، هر کدام که با این معیارها هماهنگ هستند به عنوان مخاطب هدف انتخاب نمایید. به این ترتیب به دسته بندی کاملی از مشتریان ایده آل خود دست خواهید یافت.

2. ساخت ویدئوی جذاب برای کمپین مان در لینکداین

اگر قصد خلق ویدئوی تاثیرگذار برای نمایش در اکانت لینکداین تان را دارید، در اینجا تعدادی از برترین توصیه های موجود را گردآوری کرده ام. اجازه دهید با توصیه های فنی شروع کنیم:

• ویدئوی تبلیغاتی در لینکداین می توانند بین 3 ثانیه تا 30 دقیقه باشند.

• ویدئوهای شما باید افقی ضبط شوند. در غیر این صورت لینکداین آنها را نخواهد پذیرفت.

• فایل ویدئویی شما باید در فرمت MP4 باشد. حجم آن نیز بین 45 کیلوبایت تا 200مگابایت خواهد بود.

• سرعت فریم ویدئو نیز باید کمتر از 30فریم بر ثانیه باشد. در غیر این صورت لینکداین پیام خطار در بارگذاری ویدئو را به شما نشان خواهد داد.

به مظور دریافت بهترین نتیجه، ویدئوهای خود را با بهترین کیفیت یعنی 1080 تهیه کنید.

شما امکان استفاده از هرگونه ویرایشگر ویدئویی برای بهبود کیفیت فایل تان را دارید. توصیه من انتخاب یکی از برنامه های زیر است: Pinnacle Studio، Final Cut Pro، iMovie. توجه داشته باشید که در زمینه ویرایشگر ویدئویی باید باتوجه به سلیقه تان دست به انتخاب بزنید. بر این اساس هر کدام از محصولات که با آن راحت تر هستید را در اولویت قرار دهید.

به هنگام تولید ویدئوی تان توجه داشته باشید که هدف آن متقاعدسازی مخاطب نسبت به مشاهده تمام آن است. بر این اساس جذابیت ابتدای ویدئوی تان باید به اندازه ای باشد که مخاطب را میخکوب نماید. در مرحله بعد نیز هدف شما ترغیب مخاطب نسبت به انجام عمل موردنظر برندتان است. پرسش اصلی در اینجا چگونگی دستیابی به این دو هدف پیچیده است. به این منظور نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

مطلب مرتبط: چگونه به شیوه مؤثر از لینکدین بهره بگیریم؟

• جلب نظر مخاطب نیازمند شروع توفانی ویدئوی تان است، بنابراین تا جای ممکن 10 ثانیه نخست را جذاب طراحی کنید.

• ویدئوی شما بهترین فرصت برای بیان داستانی تصویری خواهد بود.

• ویدئوها در لینکداین همراه با صوت به نمایش درمی آیند. بر این اساس صداگذاری مناسب یکی از المان های مهم هر ویدئوی تبلیغاتی در این پلتفرم خواهد بود.

• ویدئوی شما باید مخاطب را ترغیب به انجام عملی خاص نماید. بر این اساس جریان کلی ویدئوی تان باید انگیزه عمل مشخصی را در مخاطب برانگیزد.

به محض اینکه ویدئوی نخست تان را تولید کردید، نسخه های جانبی آن را نیز طراحی کنید. بر این اساس به هنگام تصمیم گیری نهایی گزینه های مختلفی را در اختیار خواهید داشت.

در زمینه تولید نسخه های مختلف از ویدئوی تبلیغاتی باید به پرسشی مهم پاسخ داد: از کدام المان های تصویری در اثرمان استفاده کنیم؟ در این بخش تلاش خواهم کرد به این پرسش پاسخ مطلوبی بدهیم.

• ویدئوهای خود را در اندازه های مختلفی طراحی کنید. بر این اساس نسخه 6، 30 و 60 ثانیه ای از نسخه اصلی را تولید نمایید. این کار به شما امکان انتشار پیش نمایشی از اثر اصلی به عنوان فرآیند جذب هرچه بیشتر توجه مخاطب را خواهد داد.

• همیشه در گوشه ای از ویدئوی تان لوگوی برند خود را درج کنید. این کار جلوه ای حرفه ای به کمپین تبلیغاتی تان خواهد داد.

توصیه کاربردی: اگر محتوای اولیه مناسبی برای تولید ویدئوی خود ندارید، سری به سایت های رایگان در زمینه ارائه ویدئوهای خام بزنید. بی تردید در چنین سایت هایی ایده های جالبی پیدا خواهید کرد. سایت هایی نظیر Pexels، Videvo، Coverr و Vimeo از جمله بهترین منابع موجود برای این کار هستند.

3. انجام تنظیمات کمپین ویدئوی تبلیغاتی در لینکداین

وقتی ویدئوی تان آماده شد، نوبت به بارگذاری اش در لینکداین می رسد. در اینجا باید کمپین ویدئوی تبلیغاتی تان را در لینکداین ایجاد نمایید. در این مرحله تمام تلاش های شما پاسخ داده خواهد شد. به این ترتیب ویدئوی شما در اینجا به مخاطب عرضه می شود.

در بخش مدیریت کمپین لینکداین، ابتدا اقدام به ساخت یک کمپین نمایید. در این بخش تمام کمپین های شما به نمایش درمی آید. برای ساخت کمپین جدید بر روی گزینه سات کمپین کلیک نمایید.

در بخش حاضر باید نام کمپین و بودجه دلخواه تان را درج کنید. در مرحله پایانی نیز تاریخ شروع کمپین تان را تعیین نمایید.

اگر اسپانسر خاصی در زمینه توسعه کمپین تان دارید، در بخش اسپانسرها نام آن را درج کنید. به این ترتیب ویدئوی شما حاوی لینک اسپانسرتان نیز خواهد بود.

در بخش بعدی باید اهداف کمپین مان را تعیین کنیم. لینکداین این فرصت را به افراد می دهد تا با تعیین یکی از گزینه های هدایت به سایت اصلی، نمایش پیام خاص و درخواست ثبت ایمیل یکی را انتخاب کنند. باتوجه به ماهیت کمپین تان یکی از موارد فوق را انتخاب نمایید.

به عنوان فرمت محتوای تبلیغاتی بر روی گزینه ویدئو کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده فایل خود را بارگذاری نمایید.

اگر از چند ویدئو برای کمپین تان استفاده می کنید، در پایان کار یکی از ویدئوها را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید. در غیر این صورت لینکداین هیچ تمایزی میان ویدئوهای شما قائل نخواهد شد.

در بخش پایانی هم باید مخاطب هدف ویدئوی مان را تعیین کنیم. بخش نخست این مقاله که مربوط به انتخاب مخاطب هدف بود، دقیقا در همینجا کاربرد پیدا می کند.

در آخر نیز با کلیک بر روی گزینه «Launch Campaign» پروژه تبلیغاتی خود را به طور رسمی شروع کنید.

4. تکرار کمپین برای جذب مخاطب های مختلف

پس از آنکه کمپین اول تان اجرا شد، محتوای آن را برای طیف دیگری از کاربران نیز به نمایش درآورید. البته منظور من انتخاب گروه تازه ای از کاربران به صورت تصادفی نیست. در اینجا باید کاربرانی را که از طریق دوستان شان به کمپین تان علاقه مند شده اند، انتخاب نمایید. به این ترتیب شانس شما برای جذب طیف وسیع تری از مخاطب ها افزایش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: شیوه ساخت ویدئو برای اکانت کسب وکارمان در توییتر

انجام چنین کاری به راحتی و با کلیک بر روی بخش ساخت کمپین امکان پذیر است. در حقیقت تمام مراحل قبلی را تکرار کنید. فقط در بخش مخاطب هدف، این بار کاربران تازه را تعریف نمایید.

اگر بازهم قصد تکرار کمپین تان برای کاربران دیگری را داشتید، دقیقا همین مراحل را تکرار نمایید.

5. بررسی نتایج کمپین تان در لینکداین

پس از پایان کمپین تان در لینکداین به سراغ تحلیل نتایج به عنوان داده خام بروید. در این مرحله شما باید میزان تاثیرگذاری کمپین خود را از طریق اطلاعات موجود بررسی کنید. با این حال توجه داشته باشد که بررسی نتایج فقط زمانی که تاثیرگذاری کمپین تان بر روی بیش از هزار کاربر است، منطقی خواهد بود. در غیر این صورت نتیجه از پیش مشخص خواهد بود: کمپین شما شکست خورده است.

یکی از راهکارهای فهم موفقیت کمپین مان مقایسه آن با کمپین سایر رقباست. بر این اساس باید نگاه دقیقی به نحوه فعالیت رقبا و ظاهر کمپین شان بیندازیم. به طور معمول ویدئوهایی با میزان مشاهده، لایک و کامنت بالا موفقیت آمیز به حساب می آیند. همچنین میزان بازتاب آنها در رسانه های خبری معتبر معیار دیگری از موفقیت محسوب می شود.

مشاهده میزان دریافت لایک و کامنت صفحه مان در حالت عادی و مقایسه آن با زمان پس از برگزاری کمپین نیز راهکار مناسب دیگری برای سنجش موفقیت فعالیت تبلیغاتی مان خواهد بود. اگر پس از برگزاری کمپین کاربران بیشتری جذب صفحه مان شده باشند، در این صورت تلاش ما نتیجه بخش بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی