شنبه, 20 مرداد 1397 - 14:30

مصاحبه با سوزان لرنر مدیرعامل و یکی از موسس های برند مایکل استارز / داستان برند مایکل استارز از تولید تی شرت تا پوشاک لوکس

در ماه مارس گذشته من در سلسله کنفرانس های Heart حضور یافتم. به همین دلیل فرصت هم صحبتی با برخی از مدیران برندهای حقیقتا الهام بخش مانند Clifbar را پیدا کردم. در این میان سوزان لرنر، مدیرعامل و یکی از موسس های برند مایکل استارز، به من شانس یادگیری از نکات آموزنده برندش را داد. همچنین به هنگام مصاحبه با وی از شیوه برندسازی آنها و ارزش های مایکل استارز اطلاع یافتم. در ادامه این مصاحبه در اختیار شما قرار گرفته است.

• خب اجازه بده با اینکه تو که هستی و داستان اصلی ات چیست، شروع کنیم

نام من سوزان لرنر است. من یکی از موسس های برند مایکل استارز و مدیرعامل فعلی آن هستم. ما این شرکت را در سال 1986 به عنوان یک کارگاه تولید تی شرت و چاپ طرح های سفارشی بر روی آن تاسیس کردیم. همچنین گاهی اوقات ما پوستر یز تولید می کردیم. خوشبختانه محصولات ما در نقاط مختلف جهان به فروش می رسید.

• خب، ما الان در سلسله کنفرانس های Heart هستیم و با برندهایی که در زمینه برقراری ارتباط با مشتریان و عملکرد کلی خوب بوده اند، مواجه ایم. لطفا پیرامون اینکه چرا برند مایکل استارز اینقدر مورد توجه کنفرانس Haert است و چنین کنفرانسی نیز برای شما اهمیت دارد اندکی توضیح بدهید

مطلب مرتبط:اهمیت داستان اصیل در فرآیند برندسازی Levi’s / هر برند داستانی منحصر به فرد دارد

خب، من از بچگی اینگونه پرورش پیدا کرده ام. در خانواده ای که به سایر افراد اهمیت می داد. خانواده من همیشه نسبت به ادای دین ملاحظه ویژه ای داشت. من نیز به عنوان عضوی از خانواده ام این سنت را به ارث برده ام. من دوران دبیرستان خود را در بخش غربی شیکاگو گذراندم. در آن زمان در پروژه ای به نام عملیات وینگ اسپرید شرکت کردم. در این پروژه من با 15 آفریقایی تبار و 15 کوک سفیدپوست همکاری داشتم. در طول این پروژه همه ما با یکدیگر و فرهنگ های بومی مان بیشتر آشنا شدیم. در حقیقت تمام اعضای آن دوره پس از پایان پروژه درک بهتری از سایر افراد داشتند. نکته جالب اینکه تمام این پروژه در درون شیکاگو صورت گرفت. پس از آن من همیشه در چنین پروژه هایی به عنوان داوطلب شرکت می کردم.

پس از دوران دبیرستان من به دانشگاه رفتم و البته آن را نیمه کاره رها کردم. من نمی خواستم دکتر، پرستار، وکیل یا هر چیزی شبیه به اینها شوم. من مشغول کار بودم و در نهایت سر از اروپا در آوردم. در چنین شرایطی برای پنج سال من به طور مداوم در حال سیر و سفر بودم. از سال 1973 تا 1977 در خارج از آمریکا زندگی کردم. در حقیقت این زمان من در جاهای مختلفی کار کردم. از استرالیا گرفته تا نپال.

در طول سفرهایم با یک کارآفرین هندی آشنا شدم. وی شرکتی کوچک در زمینه ارائه نظرهای کارشناسی تاسیس کرده بود. در آن هنگام این کارآفرین من را به چند نفر که قصد تاسیس تولیدی پوشاک داشتند، معرفی کرد. در نهایت نیز من به لس آنجلس آمدم تا شیوه فعالیت در کسب و کار پوشاک را فراگیرم. در آن زمان همه معیارهای دقیقی برای استخدام داشتند. بر همین اساس اکنون هم من برای استخدام نیروی کار معیارهای دقیق دارم. به طور خلاصه، من دو سال در یک تولیدی پوشاک کار کردم. سپس از آنجا خارج شده و شرکت خودم را بنا کردم.

• چطور با دیگر موسس برندتان یعنی مایکل کوهن آشنا شدی؟

وی با ظاهری کاملا بهم ریخته وارد دفتر تبادل ایده های من شد و پس از اندکی صحبت از وی درخواست ملاقات کاری کردم. وی در عین حال که شوخ و جذاب بود، ایده های کاری جالبی نیز داشت. به همین سادگی ما شروع به همکاری با هم کردیم. اندکی بعد نیز به فکر فعالیت مشترک در صنعت پوشاک افتادیم. در نهایت نیز ما با یکدیگر ازدواج کردیم.

ما حقیقتا معتقدیم که کارکنان مان خانواده ما هستند. بر همین اساس گاهی اوقات آنها را برای مدتی طولانی در شرکت حفظ می کنیم. زمانی هم که به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود جهانی مجبور به تعدیل نیرو شدیم، این کار در عین حال که بسیار سخت بود، اما با احترام متقابل صورت گرفت.

• این موضوع اندکی دشوار است. در هر صورت شما یک برند حرفه ای هستید. شما در عرصه کسب وکار تجربه 30 ساله دارید. امروزه نیز شرکت های فعال در زمینه تجارت آنلاین بسیار گسترده هستند. به نظرت چه عاملی باعث حفظ جایگاه برندتان در بازار شده است؟

ما نسبت به همکاری با یک شرکت بازاریابی و تبلیغات دیجیتال اقدام کردیم. نتیجه این اقدام به طور کامل حیرت انگیز بود. پس از این اقدام ما سالانه 4درصد رشد داشتیم و اکنون رشد ما به 35درصد رسیده است.

مطلب مرتبط:برند بنتلی (Bentley) چطور از داستان پردازی برای جذب مخاطبان استفاده می کند

امروزه کسب وکار در ترکیب با تکنولوژی آنلاین در حال انفجار است، بنابراین به نظر من بازاریابی نقش مهمی در تثبیت جایگاه شرکت ها ایفا می کند. گمان می کنم روز به روز افراد بیشتری نسبت به نکته مدنظر من آگاهی پیدا می کنند.

• هم اکنون مدل جعبه (Box Model) محبوبیت بسیار بالایی دارد. لطفا در مورد همکاری تان با فروشگاه آنلاین Stich Fix اندکی توضیح بدهید

Stich Fix یک برند مشهور در زمینه فروش اینترنتی و حضوری است. آنها به طور عمده به دلیل بسته بندی زیبای شان مورد تحسین هستند. همکاری ما به طور عمده بسیار موفقیت آمیز بوده است. در حقیقت ما کارهای بزرگی را برای این برند انجام می دهیم و در کنار آن خودمان نیز بهتر و موفق تر شده ایم. ساده بگویم، مردم هنوز هم دوست دارند پیرامون به یک برند افتخار کنند. به عنوان مثال از لباسی استفاده کنند که برندش تحسین برانگیز باشد.

گمان می کنم اکنون در دنیای کسب وکار دیگر به مانند سابق برندهای خلاق و علاقه مند به حوزه کاری شان وجود ندارد. در حقیقت بسیاری از آنها در حال ورشکستگی هستند. تعدادی دیگر نیز به دلیل نیازهای شدید مالی به سوی تولید محصولات ارزان و به تبع آن با کیفیت نه چندان مطلوب روی آورده اند. با این حال برند مایکل استارز هرگز این کار را نمی کند. خوشبختانه هنوز هم مشتریان ما به این برند اعتماد دارند. محصولات ما تنها برای یک سال مد نیستند. در حقیقت ما مدل های مایکل استارز را به گونه ای تهیه می کنیم که بیش از یک سال هماهنگ با دنیای مد باشند.

• محصول مورد علاقه ات که در طول سال های فعالیت حرفه ای طراحی و ساخته ای یا فقط پوشیده ای کدام است؟

پوشاک مورد علاقه ام که پوشیده ام، ژاکتی چرمی بود که رنگ بسیار جذابی داشت. در حقیقت من از آن مدل الگوی بسیاری گرفتم و آن را به انواع گوناگون در تولیدات مایکل استارز بازتولید کردم.

• توصیه مهمی که دوست داری با خواننده های ما در مورد برندت در میان بگذاری چیست؟

موضوع مورد علاقه من در زمینه ارائه توصیه ثبات شرکت است. در حقیقت این ثبات است که ما را اینگونه در آمریکا و سایر کشورها موفق ساخته است. مایل استارز به کارمندان و مشتریانش توجه ویژه ای دارد. همانطور که گفتم آنها جزئی از خانواده ما هستند. بر همین اساس در تعیین سطح حقوق ها و قیمت های فروش همیشه رضایت آنها را مدنظر قرار می دهیم. این نکته در DNA برند ما نهفته است. ما دین خود را نسبت به کارمندان و مشتریان مان ادا می کنیم. این استراتژی ما در طول سال های طولانی محسوب می شود. اکنون من این سیاست را به طور عمومی اعلام می کنم. هدف ما از این کار تبدیل این استراتژی به فرهنگی عمومی در دنیای کسب وکار است. به این ترتیب با برندهای باثبات بیشتری در بازارهای ملی و بین المللی مواجه خواهیم بود.

مطلب مرتبط: داستان هایی به یاد ماندنی از 8 برند مطرح

از یک تولیدی تی شرت ساده گرفته تا برندی لوکس در زمینه تولید پوشاک مردانه و زنانه، مایکل استارز ثابت کرده تمرکز و توجه به ثبات در کنار کار با دل و جان یکی از رمزهای اصلی موفقیت است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی