جمعه, 22 تیر 1397 - 14:06

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

ادوردز (AdWords) و دابل کلیک (DoubleClick) دو سرویس تبلیغاتی گوگل هستند که در میان کسب و کارهای کوچک محبوبیت بالایی دارند. حال گوگل قصد دارد این برندها را از دور خارج کند، اما جای نگرانی نیست. گوگل برنامه هایی برای این دو سرویس دارد.

این شرکت هفته پیش اعلام کرد که قصد دارد از اواسط ماه جولای ادوردز و دابل کلیک، دو سرویس اصلی تبلیغاتی خود را با جایگزین هایی تازه و تر و تمیز عوض کند.

در پست مذکور آمده که ادوردز و دابل کلیک، دو سرویس پرسابقه کسب و کارهای کوچک، جای خود را به نسخه های جدید خواهند داد که با رویکردهای به روز تبلیغاتی همراستا هستند.

در این پست می خوانیم: «با پیشرفت و پیچیدگی هرچه بیشتر شیوه های جذب مصرف کننده و مشتری، ما نیز محصولات خود را برای تبلیغ کنندگان و ناشران ساده سازی می کنیم تا راحت تر از هر جایی و در هر زمانی به مخاطبان شان از کانال مناسب دسترسی داشته باشند.»

قیمت ها تغییری نخواهد کرد و هیچ سرویسی نیز حذف نخواهد شد. فقط بیشتر شاهد کارآمدسازی سرویس ها خواهیم بود. مثلا جانشین ادوردز که گوگل ادز (Google Ads) نام خواهد داشت، شباهت فراوانی به همان نسخه اصلی دارد؛ بیشتر به روزرسانی ها مربوط به تغییر اسم و روان سازی رابط کاربری خواهد بود.

دابل کلیک نیز با گوگل آنالتیکس 360 سوییت (Google Analytics 360 Suite) ادغام خواهد شد تا یک سرویس یکپارچه شکل بگیرد: بستر بازاریابی گوگل (Google Marketing Platform). به این طریق گوگل می تواند فناوری های تحلیلی و تبلیغاتی را در قالب یک تجربه بازاریابی ساده تر عرضه کند. دو سرویس DoubleClick for Publishers و DoubleClick Ad Exchange نیز در قالب یک سرویس Google Ad Manager ارائه خواهد شد که به ادعای گوگل بستری کارآمدتر در اختیار ناشران قرار می دهد که همگام با فناوری های رایج روز خواهد بود.

مطلب مرتبط: ابزار جدید گوگل برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا

یک تفاوت کلیدی

البته یک محصول دیگر نیز معرفی شد که در گیرودار خبری کمی از نظرها جا افتاد. گوگل اعلام کرد یک محصول تبلیغاتی جدید مختص کسب و کارهای کوچک راه اندازی خواهد کرد که تبلیغ کنندگان تازه کار می توانند به کمک آن موانع اولیه ورود به این حوزه را پشت سر بگذارند.

در پست مذکور آمده: «ما برای کسب و کارهای کوچک نیز یک نوع جدید کمپین در گوگل ادز مهیا خواهیم کرد که بتوانند به راحتی هرچه تمام تر تبلیغات آنلاین خود را شروع کنند. این کمپین فناوری یادگیری ماشینی گوگل ادز را در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار خواهد داد و آنها را قادر می سازد بدون دردسر به نتایج مطلوب خود دست یابند و تمرکز اصلی خود را بر کسب و کارشان معطوف کنند.»

این تجربه تبلیغاتی جدید که «کمپین هوشمند» (Smart Campaigns) نام خواهد داشت، به زودی در دسترس کسب و کارهای کوچک قرار می گیرد و فناوری گوگل ادز را منطبق با نیازهای آنان در اختیارشان می گذارد. هدف گوگل از ارائه این محصول، تسهیل ساخت آگهی های تبلیغاتی و رساندن این آگهی ها به مخاطبان مناسب است.

شاید کمی زمان ببرد تا به نام ها و رابط کاربری جدید عادت کنیم، اما در کل کاربری راحت تر و محصولات جدید برای کسب و کارهای کوچکی که تازه وارد این حوزه شده اند مفید خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی