جمعه, 01 تیر 1397 - 11:55

مركز مطالعات استراتژیك گروه سایپا خبر داد / دستاوردها و موفقیت‌های گروه سایپا در 6 ماه گذشته

از آبان‌ماه سال گذشته و پس از روی كار آمدن مدیریت جدید در گروه خودروسازی سایپا، این مجموعه توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف تجربه كند. این گروه كه پس از سال‌ها شاهد روی كار آمدن تیم مدیران خودرویی و آشنا به حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی است، در چند ماه گذشته در زمینه‌های تولید، فروش، پرداخت تعهدات مالی و اقتصادی و پاسخ به تعهدات مالی و كیفیت، توانسته دستاوردهای مهمی كسب كند كه به آنها می‌پردازیم.

موفقیت در تولید

سایپا تا پایان سال گذشته توانست با رشد 17درصدی نسبت به سال 95، 666 هزار و 666 دستگاه خودرو تولید كرده و برای نخستین ‌بار هدف تولید خود را محقق كند. این گروه از ابتدای سال جاری تا روز یكشنبه 27 خردادماه هم توانسته 138 هزار و 522 دستگاه خودرو تولید كند كه این امر با توجه به تولید 113 هزار و 274 دستگاه خودرو در مدت مشابه پارسال، رشد 22/3 درصدی را نشان می‌دهد.

رشد فروش خودرو

در زمینه فروش هم، گروه خودروسازی سایپا در همین چند ماه گذشته توانست بیشترین سهم بازار را در حوزه خودرو از آن خود كند. این گروه علاوه بر آن‌كه در اسفندماه سال گذشته با فروش 91 هزار و 600 دستگاه خودرو توانست بیشترین میزان فروش ماهانه خودرو را در یك ماه به خود اختصاص دهد، از ابتدای سال جاری تا تاریخ یكشنبه 27 خردادماه، تعداد 132 هزار و 727 دستگاه خودرو را در بازار عرضه كند كه این میزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد 97هزار و 618، حاكی از رشد 36 درصدی است. همچنین از آبان‌ماه سال گذشته تاكنون، فروش اینترنتی محصولات سایپا 22 درصد افزایش یافته و زمینه كاهش هزینه 20 میلیارد تومانی را فراهم كرده است. 

رشد ارزش فروش

با توجه به افزایش تولید خودرو در گروه سایپا، بیشترین ارزش فروش محصول در چهار سال گذشته نیز رقم خورده است. مقایسه ارزش فروش نسبت ‌به مدت مشابه سال‌های گذشته تا تاریخ یكشنبه 27 خردادماه، بیانگر افزایش 47درصدی ارزش فروش محصولات نسبت ‌به سال گذشته است. گروه خودروسازی سایپا در سال جاری 4707 میلیارد تومان فروش انواع خودرو را تجربه كرده كه این عدد، افزایش 1511 میلیارد تومانی فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 2279 میلیارد تومانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ را نشان می‌دهد.

پاسخ به تعهدات مالی

مدیریت فعلی گروه خودروسازی سایپا همچنین در زمینه پاسخ به تعهدات ایجاد شده توسط مدیریت گذشته هم توانسته برنامه خود را محقق كند. در زمینه طرح اتوخدمت، این مجموعه توانسته تاكنون مطالبات برجای مانده از قبل را به میزان چشمگیری پاسخ داده و معدود تعهدات باقی‌مانده را نیز در آینده نزدیك پاسخ خواهد داد.

بهبود كیفیت محصولات

از آغاز فعالیت مدیران فعلی سایپا، این گروه توانسته ضمن بالا بردن سطح كیفیت محصولات خود موفق به ارتقای یک ستاره کیفی برای محصولات خانواده تیبا و پراید ۱۳۱ سایپا در بهمن‌ماه ۹۶ شود، همچنین افزایش 1/5درصدی میانگین رضایت مشتریان در سال ۹۶ از جمله دستاوردهای سایپا در حوزه كیفیت محصول است. افزون بر این، شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نیز با رشدی در حدود ۱۴درصد به نسبت سه ماهه پایانی سال 95 به عدد ۷۱۳ در سه‌ماهه چهارم سال ۹۶ رسیده است.

سایپا همچنین توانسته زمان رسیدگی به درخواست‌های مشتریان را در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ به میزان ۱۵درصد بهبود دهد و این موضوع بیانگر کاهش چهار روزه مدت زمان پاسخ‌گویی از 26/1 روز به 22/1 روز در این گروه خودروساز است.

همچنین پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با اولویت تولیدكنندگان ضعیف‌تر و كاهش مطالبات آنها، تأمین كامل نقدینگی مورد نیاز از طریق فروش محصولات، ساماندهی شبکه نمایندگی‌های فروش، مذاکرات با برندهای برتر جهانی جهت تولید محصولات مشترك، شفاف‌سازی و تعامل مناسب با بورس و سهامداران، بازنگری در برنامه توسعه محصول گروه، تمرکز بر توسعه ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های موجود به جای خریدهای خارجی، تمرکز بر توسعه سیستم‌های فروش جهت از بین ‌بردن بی‌عدالتی و رانت و کرامت نیروی انسانی و پرداخت عدالت‌محور بر اساس شایستگی در عملکرد از جمله مهم‌ترین دستاوردها و موفقیت‌های اخیر در سایپا است.




آخرین مطالب سایت :

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی