دوشنبه, 27 فروردين 1397 - 15:04

مدرس کارآفرینی و بازاریابی / بازاریابی و بازارسازی دو رکن مهم کسب وکارهای نوپا هستند

به منظور آشنایی مخترعان و فناوران با تجاری سازی و توسعه محصولات، کارگاه آموزشی تجاری سازی ایده ها و اختراعات با شرکت اجتماع نخبگان بومی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور آشنایی مخترعان و فناوران با تجاری سازی و توسعه محصولات، کارگاه آموزشی تجاری سازی ایده ها و اختراعات با شرکت اجتماع نخبگان بومی استان اردبیل برگزار شد.

در این کارگاه، رضوی؛ مدرس کارآفرینی و بازاریابی ابتدا به روش ها و ایده های مختلف بازاریابی اشاره کرد و سپس پروسه شکل گیری ایده از طریق تخیل نامتناهی انسان و شکل گیری واقعی و تبدیل ایده به اختراع را تشریح کرد.

وی ضمن توصیف کامل منظومه کسب و کار، با ذکر مثال های متنوع به تحلیل مسیر موفقیت در این عرصه پرداخت و افزود: کسب و کار از شکل گیری ایده شروع می شود و با تولید و فروش انبوه ادامه می یابد.

رضوی امکان سنجی، ارائه طرح توجیهی، تولید آزمایشی، تأمین منابع، بازاریابی، بازارسازی، بازار گرمی، بازار گردانی و برندسازی را مهمترین عوامل موفقیت یک کسب و کار نوپا دانست و الگوهای موفق در هر یک از این زمینه ها را توضیح داد.

لازم به ذکر است، در پایان این کارگاه از 5 نفر از مخترعین برگزیده جشنواره اختراعات رویش اردبیل (البرز) که تیر ماه سال 96 برگزار شد، با اهدای جایزه تقدیر به عمل آمد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



عضویت در خبرنامه فرصت امروز

با عضویت در این خبرنامه از آخرین مطالب روزنامه مطلع خواهید شد.

Please wait

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی